آنیموکا Animoca یک شرکت توسعه‌دهنده اپلیکیشن‌های موبایل در هنگ‌کنگ است، تا به حال ۷۰ میلیون بار اپلکیشن‌های نوشته شده توسط این شرکت دانلود شده است، در عکس‌های جالبی که به تازگی توسط این شرکت منتشر شده است، با دشواری‌های نوشتن اپلکیشن برای اندروید، به جهت سازگار بودن با گجت‌های بیشمار مبتنی بر این پلتفرم آشنا می‌شویم.

به گزارش یک پزشک از techcrunch، این شرکت برای اینکه مطمئن شود، اپلیکیشن‌هایش در گجت‌های اندرویدی مختلف به خوبی اجرا می‌شوند، آنها را روی چهارصد گوشی و تبلت مختلف آزمایش می‌کند.

در این عکس میزی را می‌بینید که گجت‌های اندرویدی را که شرکت Animoca برای آزمایش اپلیکیشن‌هایش از آنها استفاده می‌کند، رویش چیده شده است.

رئیس این شرکت -یات سییو- می‌گوید که تعداد گجت‌هایی اندرویدی که آنها تا به حال متوجه آنها شده‌اند، ششصد عدد است، اما تعدادی از آنها را به خاطر اینکه دیگر تولید نمی‌شوند، نتوانسته‌اند، تهیه کنند.

تولیدکننده‌های آسیایی گجت‌های اندرویدی که با کیفیت پایین و قیمت‌های ارزان، محصولاتشان را ورانه بازار می‌کنند، به سرعت در حال افزایش هستند. این شرکت‌ها عرصه را بر شرکت‌های بزرگی مثل نوکیا تنگ گرده‌اند، تا جایی که استفان الاپ -رئیس شرکت نوکیا- در سخنرانی مشهور «پلتفرم سوخته»، به شوخی گفته بود که این شرکت‌ها سریع‌تر از زمانی که کارکنان نوکیا یک پرزنتیشن درست می‌کنند، یک وسیله اندرویدی روانه تولید می‌کنند.

اما اگر یه توسعه‌دهنده اپلیکیشن‌های اندروید بخواهد بازار بزرگ آسیا را از دست ندهد، نباید از این گجت‌ها صرف‌نظر کند و باید بتواند اپ‌هایش را سازگار با آنها تولید کند

اریک اشمیت در دسامبر سال ۲۰۱۱ پیشبینی کرده بود که ظرف ۶ ماه، توسعه‌دهندگان اندروید را به iOS ترجیح بدهند و اندروید انتخاب اولشان شود، تا به امروز این پیشبینی اشمیت محقق نشده است.

در ماه مارچ، پرسشنامه‌ای به ۲۱۰۰ توسعه‌دهنده داده شد و مشخص شد که هنوز وضعیت دگرگون نشده است. هنوز هم توسعه اپ‌های اندروید، سود کمتری برای توسعه‌دهندگان دارد، خود فرایند توسعه هم دشوارتر و گران‌تر است و به علاوه کاربران اندروید هم نسبت به iOS کمتر به گسترش سرویس‌های تازه روی خوش نشان می‌دهند، همه اینها کار روی اپلیکیشن‌های اندرویدی را دشوار می‌کند.

اما این عدم تمرکز و چندپارگی اندروید Android fragmentation روی سخت‌افزاری بسیار متنوع، مسلما به  کاربرها حق انتخاب می‌دهد، بسیاری بر این باورند که نباید تصور کرد که یک لباس برازنده تن همه مردم باشد. اما وجود ۵ نسخه مختلف اندروید روی گجت‌های متنوعی از گوشی تا تلویزیون کار را برای توسعه‌دهندگان دشوار می‌کند، تازه باید تغییر و تحولات مختصری که هر شرکت سازنده، روی اندروید اعمال می‌کند، در نظر گرفت.

برچسب ها

دیدگاه کاربران