گوگل بیش از این بارها ثابت کرده است که در هیچ ایده‌ای اولین نیست و حالا اخباری منتشر شده که نشان از تلاش گوگل برای ساخت یک مرکز بازی برای بستر اندروید است.

اگر شما در بستر iOS بازی کرده باشید به خوبی با گیم‌سنتر یا همان مرکز بازی آشنا هستید که در حقیقت یک شبکه اجتماعی مبتنی بر بازی است که بازیکنان می‌توانند با دوستان خود به بازی آنلاین پرداخته و امتیازات و پاداش‌های کسب شده خود را نیز به اشتراک بگذارند.

البته اگر شما در اندروید نیز بازی کرده باشید یک مرکز بازی با نام اوپن فینت وجود دارد که البته با سیستم عامل یکپارچه نبوده و به عنوان یک برنامه ثالث عمل می‌کند و مبرهن است که به کارکرد پلتفرم رقیب هرگز نمی‌رسد.

با توجه به اخبار منتشر شده، گوگل در حال توسعه یک هاب بازی است زیرا اعتقاد دارد که نبود این مرکز بازی مانع از رونق بازی در بستر اندروید است و البته توسعه این نسخه بومی و اجتماعی می‌تواند بازار بازی را برای این روبوت سبز دلنشین‌تر کند.

گفتنی است که این بستر یکپارچه گوگل نه تنها به کاربران این امکان را خواهد داد تا از طریق گوشی به بازی بپردازند بلکه این امکان را نیز خواهند داشت تا با استفاده از تلویزیون گوگل و بازی‌های آنلاین ارائه شده از طریق وب استور مرورگر کروم نیز به ادامه بازی خود پرداخته و به نوعی با این ۳ پلتفرم یکپارچه شوند.