معرفی

حالا آیپد مرده است، زنده باد آیپد. این نیز قسمتی از سرنوشت است. بازنشسته شدن نسل اول آیپد امری عجیب و غیرعادی نیست. قبلا ما آیپد و آیپد ۲ داشتیم ، اما اکنون با آیپد نسل جدید ، آیپد ۲ انتخاب دوم خواهد بود .

آیپد نسل جدید ، بفرمائید یکی برای شماست.

فرض کنید شما اپل هستید و در آستانه رونمایی یکی از آخرین محصولات خود هستید. شما میخواهید بعید ترین شک و شبهه در مورد بازیافت کردن محصولات قدیمی خود را برطرف کنید. شما می‌خواهید از کوچکترین دلایل ارزش بالای محصول خود استفاده کنید. چه خواهید کرد؟

 

آیا کاملا آن را تغییر می دهید؟ نه نه قرار بود که وانمود کنید شما اپل هستید . پیشتاز بازار تبلت، تعیین کننده استاندارد در صفحات لمسی ، سلطان طراحی و خدای بازاریابی.

بله، مثل روز روشن است ، شما قید اضافه کردن اعداد را میزنید ، بعدی اشتباه است . جدید چیزی است که برای همه مهم است. اگر شما به مردم بگوئید که بهترین را بدست خواهند آورد ، محصولی که ارائه خواهید کرد آخرین چیزی است که به آن فکر خواهند کرد. اعداد فقط جانشین یکدیگر خواهند بود اما آیپد نسل جدید جانشین موفقیت خواهد بود ، یک حس رویایی.

نقاط قوت

–  صفحه نمایش خازنی ۹٫۷ اینچی از نوع IPS با پشتیبانی از رزولوشن ۲۰۴۸   x 1536 پیکسل ضد خش و پوشش اولئوفوبیک

– Wi-Fi 802.11 a/b/g/n، با قابلیت هات اسپات بسته به نوع اپراتور پشتیبانی از LTE  (اختیاری، که فقط امکان انتقال داده از طریق این شبکه ها را شامل می شود)

– GPS با پشتیبانی از عملکرد AGPS (اختیاری)

– پردازنده اپل A5X به همراه پردازنده دو هسته ای یک گیگاهرتزی ARM Cortex A9 ، شتاب دهنده گرافیکی PowerVR SGX543MP4 quad-core GPU

– ۱ گیگا بایت حافظه RAM

– سیستم عامل آی او اس ۵ به همراه آی کلود

– حافظه داخلی ۱۶/۳۲/۶۴ گیگابایتی

– وزن ۶۵۲ گرمی (وزن ۶۶۲ گرمی نسخه ال تی ایی )

– بلوتوث ۴٫۰

– باتری ۱۱٫۵۶۰ میلی آمپر

– سنسور شتاب سنج ، قطب نمای دیجیتال، سنسور سه محوره Gyro

– سازگاری با تمامی نرم افزارهای iPhone بدون ایجاد هرگونه تغییری در آن ها ارزان ترین نسخه تبلت قیمت پایین تری نسبت به آیفون های آنلاک شده دارد

– دوربین ۵٫۰ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار ، ضبط ویدیویی ۱۰۸۰p با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه دوربین ثانویه VGA برای برقراری تماس های تصویری فیس تایم

– کنترل های لمسی که با چهار یا پنج انگشت کار می کنند

–  خروجی تلویزیون ۱۰۸۰p به همراه آداپتور دیجیتال اپل (که به صورت جداگانه و با قیمتی حدود ۳۹ دلار به فروش می رسد)، پخش ویدیویی ۷۲۰p

–  پشتیبانی از کاور های مغناطیسی

 

نقاط ضعف اصلی

 

–  نیاز به iTunes برای آپلود تقریا تمام فایل ها

–  بازتاب نور از صفحه نمایش ، کارکردن در محیط باز را مشکل میکند

–  داشتن سی پی یو یکسان با آیپد ۲

–  ضخیم تر و سنگین تر بودن از آیپد ۲

– عدم پشتیبانی از فلش در مرورگر وب

–  نبود پورت استاندارد USB

–  باتری غیر قابل تعویض

–  نبود اسپیکرهای استریو

–  مجهز نبودن به گیرنده GPS در نسخه Wi-Fi only

– عدم تعبیه اسلات کارت حافظه

– پشتیبانی نکردن از سیستم سخنگوی سیری

– ممکن است داغ و ناخوشایند شود

– غیر قابل شارژ بودن در زمان کارکردن

 – کمبود نرم افزار های اصلی آی او اس مثل هواشناسی ، ساعت ، بازار بورس ، ماشین حساب و …

 

هر ۳ آیپد تقریبا یکسان هستند ، اما اگر منصف باشیم آیپد نسل جدید همراه بروزرسانی های زیادی شده است.

رزولوشن ۲۰۴۸   x 1536 پیکسل صحفه رتینا ۴ برابر رزولوشن مدل قبلی میباشد. رقابت بسیار بالا است و این جهشی در حد چندین نسل است، اپل با اضافه کردن تعداد هسته های شتاب دهنده گرافیکی مطمئن شد که کیفیت غول آسای این صفحه نمایش جدید تامین می شود و کیفیت هم اعجاب برانگیز است.

دوربین ۵ مگا پیکسل که نمونه بهینه شده دوربین آیفون ۴ می باشد و کیفیت فیلمبرداری آن به ۱۰۸۰P افزایش داده شده است . قابلیت وای فای هات اسپات که البته در صورت پشتیبانی از طرف اپراتور فعال میشود و قاعدتا نسخه های فقط وای فای فاقد این گزینه هستند.

لیست طولانی نکات منفی هم نباید عجیب باشد. بعضی از آنها طبق رویه همیشگی اپل می باشد. ما نگاهی دقیقتر به عملکرد صحفه نمایش در زیر نور آفتاب و گزارش هایی که در آن اشاره به داغ شدن دستگاه هنگام بازی و پخش ویدئو خواهیم داشت.

 

 

 

سیری این بار نتوانست در این محصول حضور داشته باشد ، همچنین شما نرم افزارهای همیشگی آی او اس مانند هواشناسی ، بورس ، ساعت ، ماشین حساب و حافظه صوتی رو نخواهید دید. امیدوارم در این مقاله نکته ای بدون بررسی باقی نماند . در ادامه با ما همراه باشید تا به برسی سخت افزار بپردازیم.

محتویات جعبه

در بسته بندی فقط ملزومات اصلی موجود است . تنها مقدار خیلی کمی از جعبه اصلی پهن تر است . داخل بسته بندی آیپد نسل جدید شما ، یک دفترچه راهنمای کوچک ، یه شارژر و کابل یو اس بی موجود است.

 

Review_024.jpg

 

 

 

Review_025.jpg

 

Review_026.jpg

 

طراحی و کیفیت ساخت

آیپد جدید کاملا همزاد نمونه های پیشین خود، آیپد ۲ است . همه چیز یکسان است ، بدنه یکپارچه آلومینیمی ، لبه های انحنادار ، قسمت پشت مسطح ، محل قرار گیری کنترل ها و دوربین ها و حتی لوگوی اپل و محل درج نوع دستگاه.

دو اختلاف بسیار جزئی بین آیپد جدید و آیپد ۲ وجود دارد . وزن و ضخامت . آیپد نسل جدید ۵۰ گرم سنگین تر از نسل قبلی است (۵۱ گرم در مدل های وای فای و ۵۵ گرم برای مدل های وای فای ۴G) . ما حدس میزنیم باطری بزرگتر مقصر این موضوع است. همچنین ضخامت آیپد جدید کمی بیشتر شده است . ۴/۹ میلی متر در مقابل ۸/۸ میلیمتر ضخامت آیپد ۲ . اما این نکته توسط کاربر قابل تشخیص نخواهد بود.

 

Review_031.jpg

 

Review_022.jpg

 

 

 

هر چیزی که در مورد آیپد ۲ دوست داشتنی بود در اینجا هم حضور دارد ، ولی به هر حال ما یک بررسی سخت افزاری سریع خواهیم داشت.

کلید های کنترلی آیپد جدید با آیپد ۲ یکسان است – کلید خانه در جلو، در قسمت بالا کلید روشن و خاموش/قفل صفحه، بعلاوه کلید کنترل صدا و قفل چرخش صفحه در سمت راست قرار دارند. کلید قفل چرخش صفحه همچنین می تواند به عنوان دکمه قطع صدا استفاده شود.

 

Review_003.jpg

 

Review_009.jpg

 

 

 

Review_010.jpg

 

تنها چیزی که در کنار دکمه خانه و صفحه نمایش قرار دارد دوربین تماس تصویری در قسمت بالای صفحه نمایش رتینا است. همچنین یک حسگر نور محیط در قسمت بالای دوربین قرار دارد که برای تنظیم نور صفحه نمایش به کار می رود.

 

 

 

Review_002.jpg

 

 

 

در قسمت بالای آیپد جک صدای ۳٫۵ میلیمتری و همانطور که اشاره کردیم دکمه روشن و خاموش/قفل صفحه و میکروفن قرار دارند.

 

Review_021.jpg

 

در قسمت پایین آی پد چیزی که تعجب آور باشد وجود ندارد – در اینجا درگاه  ارتباط دهنده مخصوص اپل و بلند گوی صدا قرار گرفته است. زمانی که دستگاه را به شارژر متصل می کنید اگر در حال استفاده از یک برنامه باشید آیپد شروع به شارژ شدن نمی کند. این مشکل شاید با یک بروزرسانی نرم افزاری برطرف شود اما در حال حاضر این یک اشکال آزار دهنده است.

 

Review_020.jpg

 

نهایتا تنها چیزی که در قسمت پشت دستگاه قابل ذکر است دوربین ۵ مگاپیکسلی آن است که شبیه دوربینی است که در آیفون ۴  به کار رفته است. اگرچه برخلاف آیفون ۴ در اینجا دوربین به طور کامل با ضبط ویدیوی ۱۰۸۰p با ۳۰ فریم در ثانیه سازگار است.

 

 

 

Review_016.jpg

 

 

 

کاور هوشمند یا نه

 

 

 

کاور هوشمند برای آیپد جدید از همه نظر شبیه کاور هوشمند آیپد ۲ است و دقیقاً همان است و البته در عین حال که با وجود خاصیت آهن ربایی به آیپد متصل می­شود و از صفحه نمایش و قسمت پشت دستگاه می تواند محافظت کند، می­تواندبه راحتی در زمانی که به دستگاه برای تایپ کردن یا دیدن فیلم نیاز دارید به یک تکیه گاه تبدیل شود.

کاور هوشمند کاملاً برای قرار گرفتن مناسب آیپد بر روی پای شما و یا میز شما در زمانی که تایپ انجام می­دهید و یا برای ساعاتی در حال وبگردی هستید مناسب است.

به این مطلب آگاه باشید که کاور­های هوشمند قدیمی به خوبی با آی پد جدید کار نمی­کنند و این مشکل ناشی از تفاوت چرخش قطب­های آهنربایی است.

 

ReviewReview_001.jpg

 

 

 

دست آخر یک صفحه نمایش رتینا

ویژگی اصلی آیپد جدید صفحه نمایش رتینای آن است، به مانند آیفون اپل تعداد پیکسل­­­­­­­­­­­­ها را در هر دو سمت دو برابر کرده است. صفحات نمایش ۱۰۲۴×۷۶۸ دو نسل قبلی به صفحه رتینای فوق­العاده ۲۰۴۵×۱۵۳۶ تبدیل شده است. تراکم پیکسلی ۲۶۴ppi آی پد جدید حتی نزدیک به تراکم پیکسلی ۳۳۰ppi آیفون نیست اما از تراکم تمام تبلت­های موجود در بازار بیشتر است.

همانطور که انتظار می­رود اکنون عکس­ها بسیار واضح تر هستند، پیکسل­ها حتی از فاصله بسیار نزدیک به سختی قابل دیدن هستند و متن­ها خوانایی بسیار عالی دارند.

 

ReviewReview_011.jpg

 

ReviewReview_012.jpg

 

 

 

به این نکته توجه شود که آیپد جدید ما یک ترکیب رنگی زردی داشت در حالی که آیپد ۲ ترکیب رنگی آبی دارد،این موضوع در تمام دستگاه های اپل دیده می شود که بستگی به کارخانه سازنده دستگاه دارد به طور کلی هر آیفون یا آیپدی یک رنگ زرد یا آبی دارد.

 

 

 

Description: Review_032

 

 

 

جوانب مثبت زیادی از صفحه نمایش ریتنای آیفون در این­جا دیده می­شود – رنگ­های پر طراوت و زاویه­ای دید عالی.

جالب است که اپل تقریباً همان سطح روشنایی که در نسل­های قبلی آی­پد وجود داشت را نیز در اینجا به­کار برده است در نتیجه نسبت کنتراست در هر ۳ نسل آی­پد بسیار شبیه است.

 

Description: untitled

 

این دستگاه گرم است یا نه

مشکل گرم شدن بیش از حد آی­پد جدید به داغ­ترین موضوع حوزه­ی تبلت‌ها تبدیل شده است – محدوده­ی نظرات در مورد گرمای دستگاه بسیار گسترش یافته است و علت اینکه ما تصمیم گرفتیم تعدادی آزمایش انجام دهیم و بیشتر در مورد این موضوع بدانیم همین افزایش شکایات کاربران بوده است.

این کاری است که ما انجام داده­ایم – ما لوح جدید اپل را در کنار آی­پد ۲ قرار دادیم و بررسی کردیم که هر کدام از دو دستگاه در شرایط مختلف چه عکس­العملی نشان می­دهند.

دمای محیط ۲۲ درجه­ی سانتیگراد بود و جای تعجب نیست که هر دو دستگاه وقتی که برای استفاده روشن شدند گرم­تر از دمای محیط نبودند ما آموزش خود را به وسیله­ی روشن کردن صفحه­ی نمایش و قرار دادن دستگاه در حالت بدون استفاده شروع کردیم.

سپس ما CPU را تحت فشار قرار دادیم – هر دو   CPU ی A5  داخل آی­پد ۲ و A5X داخل آی­پد جدید پردازشگر ۲ هسته­ای کورتکس را دارند بنابراین ما انتظار داشتیم حداکثر گرما در هر دو دستگاه یکسان باشد.

سپس نوبت به گزینه­ی مشکوک اصلی رسید- GPU ی جدید ۴ هسته­ای از نظر منابع مختلف بیشترین نقش را در ایجاد این مشکل داشته است و آزمایشات ما تأیید کرد که به درستی این گزینه در ایجاد دمای بالا نقش دارد نسخه نمایشی EpicCitadel  اولین زمینه­ی آزمایش ما بود این نسخه از کیفیت صفحه نمایش رتینای جدید پشتیبانی نمی­کند بنابراین هر دو لوح با هم برابر نبودند.

در نهایت ما به GPUی ۴ هسته­ای اجازه دادیم تا با استفاده از اجرای بازی Infinity Blade II برروی آی­پد جدید از تمام پتانسیل خود استفاده کند در حدودیک ساعت بعد دمای آی­پد جدید به گرم­ترین نقطه­ی خود یعنی ۴۴٫۴ درجه­ی سانتی­گراد رسید – اگر شما قسمت گوشه­ی پایین سمت چپ را یعنی جایی که چیپ ست در آنجا قرار گرفته است در دست نگیرید گرمای کمتری حس می­کنید و دست شما داغ نخواهد شد اما استفاده از دستگاه بدون در دست گرفتن این قسمت راحت نیست.

 

Description: Review_t001

 

بنابرین با توجه به نتایج، مشکل وجود دارد و آی­پد جدید یک مقداری گرمتر می­شود بیشترین گرمای لوح جدید بر طبق آزمایشات ما ۱۲٫۷  درجه­ی سانتی­گراد بیشتر از نسل قبل خود می­باشد و این یک تفاوت عمده در استفاده­ی راحت از این دو دستگاه می­باشد این مشکل می­تواند بسیار بزرگ­تر شود زمانی که شما در یک محیط گرم­تر از محیط ما و یا در زیر نورمستقیم خورشید از دستگاه استفاده کنید.

سیستم عامل iOS در کنار صفحه نمایش FullHD

سیستم عامل iOS از نظر ظاهر و کاربرد با سیستم عامل آیفون یکسان است رابط کاربری به­طور کلی برای تطبیق با صفحه نمایش ۹٫۷ اینچی افزایش اندازه داشته و به علاوه شما در قسمت میز کار یک برنامه اضافه را می­توانید جای دهید.

ما امیدوار بودیم که به وسیله­ی نسل سوم آی­پد سیستم عامل شباهت بیشتری به OSX (سیستم عامل مک بوک) پیدا کند اما به نظر می­رسد اپل اصرار دارد راه دیگری برود و آن راه این است که ویژگی­های iOS را در  OSXبه کار برد.

iOS 5.1 با آن چه در آیفون می­بینیم متفاوت است که ناشی از صفحه نمایش بزرگ­تری است که دارای کیفیت بسیار بیشتری نیز می­باشد و در حالی که ترفندهای زیادی وجود ندارد تا از خصوصیات بیشتری استفاده کند اما اغلب برنامه­های سیستم از نو طراحی شده­اند و صفحه نمایش را چند تکه می­کند تا به شما اجازه بدهند تا محتوای بیشتری را ببینید و بتوانید کم­تر از ضربه زدن روی صفحه نمایش استفاده کنید به طور طبیعی تمام برنامه­های ساخت اپل با صفحه نمایش جدید ۱۵۳۶ x 2048  همگام سازی شده­اند.

صفحه قفل اولین جایی است که شما در آی­پد مواجه می­شوید – این صفحه دارای گزینه آشنای باز کردن قفل صفحه با کشیدن دکمه اسلاید است فشار دادن دو بار دکمه­ی خانه کنترل‌های موسیقی و دکمه مجازی بلندی صدا پدیدار می­شوند میانبری که بتواند دوربین را فعال کند وجود ندارد این تا حدودی نا امید کننده است اما ما حدس می­زنیم اپل اصرار ندارد تبلت­هایش را به عنوان یک دوربین به­کار ببرد.

 

  Description: Review_003

زمانیکه قفل دستگاه را باز می­کنید به سیستم عامل ساده­ی iOS منتقل می­شوید برخلاف آندروید خبری از لایه­ی منوی پیشرفته نیست اما در عوض تمام برنامه­های شما در یک شبکه­ی ستونی قرار گرفته­اند شما می­توانید برنامه­ها را به هر شکلی که دوست دارید مرتب کنید یا آن­ها را درون فولدرها قرار دهید.

 

Description: Review_004 Description: Review_028

 

فهرست تنظیمات جایی است که به تنظیمات برنامه­ها دسترسی بیشتری دارید بیشترین تنظیمات برنامه­ها به جای قرار گرفتن در داخل خود برنامه در این جا قرار دارند شما می­توانید در اینجا تنظیمات را برای برنامه­های مانند آی­ کلود، سافاری، پیام رسان، عکس­ها و غیره انجام دهید.

 

Description: Review_007

کاربران اخطارها را در هر دو صفحه­ی قفل و صفحه­ی اصلی دریافت می­کنند و یک کشوی اخطارها مانند آندروید وجود دارد شما می­توانید برای هر برنامه­ای تنظیم کنید که آیا در صورت وجود به شما اخطار بدهد یا نه. سیستم کاملاً انعطاف پذیر و قابل تنظیم است.

محدوده­ی اخطارها تمام اخطارهایی را که ندیده­اید نشان می­دهدشما می­توانید در قسمت تنظیم اخطارها، اخطارها را فعال یا غیر فعال و یا مرتب کنید. محدوده­ی اخطارها هم چنین از ویجت ها پشتیبانی می­کند تا کنون تنها ۲ برنامه قابلیت استفاده را دارند- وضعیت آب و هوا و وضعیت بورس.

 

Description: Review_010

 

کشوی محدوده­ی اخطارها بسیار شبیه محدوده­ی اخطار آندروید است شما اجازه­ی دسترسی به محدوده­ی اخطارها را در تمام قسمت­های رابط کاربری و یا حتی در بازی­ها و یا برنامه­ها خواهید داشت این کشو برنامه­ی در حال استفاده را در زیر خود ثابت نگه می­دارد بنابراین زمانیکه شما در حال بازی ماشین سواری Real Racing 2 HDReal Racing 2 HD هستید به طور تصادفی از جاده خارج نمی­شوید.

 

Description: Review_102

 

اخطارها که در صفحه قفل قرار دارند حالت فعال دارند زمانی که شما یک اخطار را در طول صفحه با انگشت می­کشید فعالیت مربوطه انجام می­شود و مانند این که شما به یک تماس تلفنی از دست رفته برگردید و یا برنامه مناسب با اخطار را باز کنید.

 

Description: Review_029

Description: Review_030

 

استفاده از iOS بر روی آی­پد بسیار دلپذیر است به خصوص زمانیکه شما با آیفون کار کرده باشید اما ما این حقیقت را که اپل رابط کاربری را برای به کار گرفتن فضاها و کیفیت بالا بهینه سازی نکرده است دوست نداریم.

معیار سنج ( بنچمارک)

کاربرانی که از آی­پد ۲ به این دستگاه روی می­آورند تفاوتی را در کارآیی احساس نمی­کنند آیپد جدید دقیقاً مانند همان آی­پد قبلی است و به مانند همان سریع و روان است ما هرگز مشکلی با کارآیی آی­پد در مقام اول نداشتیم و در این رابطه هیچ مشکلی ندارد.

آیپد جدید یک پردازشگر ۲ هسته‌ای است که هر کدام از هسته‌ها قابلیت استفاده تا یک گیگا هرتز را دارند و رم این دستگاه نیز ۹۸۸ مگا بایت است اما چیزی که بسیار جالب است GPU است GPU دارای ۴ هسته است و مانند چیزی است که ما در PlayStation Vita می‌بینیم و بسیار قدرتمند است کار برد این دو در کنار هم منجر به اجرای بازی‌های با کیفیتی مثل Infinity Blade II و استفاده از صفحه نمایش با ۴ برابر کیفیت می‌شود ما از ۲ معیار بر روی آیپد در مقایسه با آیفون ۴S استفاده کردیم.

 

معیار سنج SunSpider

 

Description: Review_001

 

Description: Review_002

 

در تمام آزمایشات ما آی پد جدید، آیفون ۴S را شکست داد که این می‌تواند ناشی از GPU جدید دستگاه باشد زیرا هر دو دستگاه از نسخه‌ی یکسان  iOS 5.1استفاده می‌کنند.

بسیاری از کاربران از پردازشگر ۲ هسته‌ای نا امید شدند و آن‌ها را یک پردازش‌گر ۴ هسته‌ای می‌خواستند اما حقیقت این است که آی پد از همیشه سریع‌تر است و تصور سریع‌تر از این بودن سخت است اجرای بازی به اندازه‌ی کافی با GPU جدید بهبود پیدا کرده است اما ما حدس می‌زنیم پایداری باطری و زمان بالا آمدن یک برنامه به وسیله‌ی GPU جدید بهبود پیدا نکرده است.

iMessaging، ایمیل، یاداشت‌ها

همانطور که انتظار می‌رفت آی پد با برنامه‌ی آی مسیج همراه است که به شما اجازه می‌دهد پیام‌های خود را سریعاً بین دستگاه‌های اپلی که دارای سیستم‌های عامل که iOS 5 هستند از طریق شبکه‌ی Wi-Fi یا ۳G رد و بدل کنید شما می‌توانید متن ساده و یا پیام‌های چند رسانه‌ای (عکس، صدا، ویدئو) ارسال کنید برنامه تمام پیام‌های شما را در یک دسته قرار می‌دهد و گزینه‌هایی دارد که بوسیله‌ی آن می‌توانید پیام‌ها را به صورت کلی حذف کرده یا دوباره ارسال کنید. گزینه‌ی جستجو، پشتیبانی از پیام‌های چند رسانه‌ای و شمارشگر تعداد حروف وجود دارد. همچنین آی مسیج دارای قابلیت گزارش تحویل نیز می‌باشد.

 

Description: Review_096

Description: Review_016

 

ایمیل از چند اکانت پشتیبانی می‌کند( در قسمت تنظیمات قابل تنظیم است ) و یک صندوق دریافت کلی دارد( تمام ایمیل‌ها را در یکجا نشان می‌دهد). برنامه ایمیل همچنین از قابلیت‌های موضوعات، آرشیو ایمیل، و نگاه اجمالی به اسناد آفیس با کمک مشاهده‌گر اسناد آفیس یکپارچه شده با برنامه پشتیبانی می‌کند. همچنین یه گزینه به نام “باز شود با … ” وجود دارد که بستگی به برنامه‌های نصب شده توسط شما دارد ( PDF خوان، آفیس موبایل، iBooks و …)

در حالت ایستاده قسمت سمت چپ با تمام ایمیل‌ها موجود در آن ناپدید می‌شود تا زمانی که به آن نیاز داشته باشید در حالی که در حالت خوابیده یا افقی شما هر دو قسمت صندوق دریافتی و ایمیلی را که باز کرده‌اید را به در سمت راست قابل مشاهده است.

 

Description: Review_018

Description: Review_019

 

 

 

اگر صندوق دریافت خود را باز کنید و روی گزینه ویرایش ضربه بزنید به شما دو انتخاب می‌دهد “انتقال و حذف کرن”.در این زمان شما می‌توانید تعداد زیادی ایمیل را با هم به عنوان خوانده شده/خوانده نشده یا به عنوان مهم علامت گذاری کنید.متاسفانه گزینه‌ی انتخاب همه ایمیل‌ها با هم هنوز وجود ندارد.

در قسمت ویرایش متن گزینه‌های پر رنگ کردن، کج نویسی و خط کشیدن زیر متن و همچنین تنظیم اندازه و فونت اضافه شده‌اند. انتخاب یک قسمت از متن همانند گذشته است ( ضربه بزنید،نگه دارید،انتخاب کنید) و گزینه‌های موجود به محض انتخاب یک قسمت از متن ظاهر می‌شوند.

 

Description: Review_017

 

سیری در آی پد جدید وجود ندارد اما اپل یک گزینه‌ی تبدیل صدا به متن در قسمت یادداشت‌ها، ایمیل، آی مسیج و هر برنامه‌ای که نوشتن در آن وجود دارد اضافه کرده است.همانند آیفون ۴S عمل می‌کند – بر روی دکمه مخصوص روی صفحه کلید ضربه بزنید و متن خود را بگویید.

 

Description: Review_011

برنامه یادداشت دقیقا همانند قبل است. برنامه از دو قسمت آشنای یادداشت‌های ذخیره شده در سمت چپ و نوشتن یادداشت در سمت راست تشکیل شده است.

 

Description: Review_014

Description: Review_013

یادداشت‌های شما همچنین با آی کلود همگام سازی می‌شوند بنابراین شما نباید نگران از دست دادن آن‌ها باشد.

دفترچه تلفن

دفترچه تلفن در آی پد همانند دفترچه تلفن آیفون است. تمام آشنایان شما را به صورت کامل با ایمیل‌ها، شماره تلفن‌،آدرس و زمینه‌های دیگر لیست می‌کند. شما می‌توانید برای افراد مختلف صدای زنگ مختلف تعیین کنید. میانبر فرستادن پیام و به اشتراک گذاشتن فرد موجود در دفترچه تلفن وجود دارد.

 

Description: Review_026

اسامی دفترچه تلفن شما به طور خودکار همگام سازی می‌شوند بنابراین به صورت آنی آن‌ها از تلفن شما به آی پد هم منتقل می‌شوند، چه گوشی شما آیفون باشد چه آندروید یا چیز دیگری باشد.

ما آزمایش قدیمی تست بلندی صدای بلندگو را بر روی آی پد جدید انجام دادیم و نتیجه‌ی خوبی به دست آورد. بدون شک از آی پد ۲ صدای بسیار بلندتری داشت.

 

Description: untitled

تقویم

تقویم از صفحه بزرگ آی پد به خوبی استفاده کرده است به شما دو حالت نمایش می‌دهد، تاریخ در یک سمت و دستور کار و رویدادها در سمت دیگر.

شما می‌توانید رویدادها و وظایف به صورت روزانه،ماهانه، سالیانه یا به صورت لیست ببینید. همچنین شما می‌توانید قرارهای ملاقات خود را از آی کلود،گوگل،یاهو و Exchange و … انتخاب کنید. همچنین یک گزینه کارآمد برای مشاهده روز تولد وجود دارد.

 

Description: Review_020 Description: Review_023

 

برنامه مستقل به یادآور، ظاهر ساده‌ای دارد ولی به خوبی کار می‌کند. شما می‌توانید یک یادآور برای یک روز یا یک مکان انتخاب کنید ( شما نیاز به GPS  دارید).

 

Description: Review_040

 

وقتی زمان یادآور می‌رسد شما آن را به صورت اخطار  استاندارد در صفحه قفل،مرکز اخطارها و صفحه اصلی خود می‌بیند.

گالری از کیفیت صفحه بهره برده است

دیدن عکس‌ها بر روی آی پد جدید بسیار جالب است. عکس‌ها به صورت کیفیت کامل ظاهر می‌شوند و در اندازه ۱۵۳۶ x 2048 ظاهر می‌شوند. جزئیات بر روی صفحه نمایش از آی پد ۲ بیشتر است.

برنامه عکس‌ها از دو جنبه با آیفون تفاوت دارد. اول اینکه شما از قابلیت بزرگنمایی با دو انگشت می‌توانید برای بازگشت به گالری یا دیدن حالت تک عکسی استفاده کنید. همچنین یک ردیف از عکس‌های کوچک شده در پایین وجود دارد که شما می‌توانید برای مشاهده سریع عکس‌ها از آن استفاده کنید.

 

Description: Review_048 Description: Review_049

شما همچنین گزینه‌ی معمولی در آیفون را که بوسیله‌ی آن می‌توانید چند عکس را با هم حذف کرده یا کپی کنید در آلبوم دیگر یا به اشتراک گذاری کنید در اینجا دارید.همچنین می‌توانید عکس‌ها رو به صورت نمایش به صورت اسلاید با افکت‌های مختلف و موزیک مشاهده کنید.

 

Description: Review_052

 

در مواردی که شما می‌خواهید از آی پد به عنوان یک نمایش دهنده عکس استفاده کنید بهتر است مبدل ارتباط با دوربین را برای آی پد تهیه کنید که به شما اجازه می‌دهد عکس‌ها را به طور مستیم از حافظه مموری بر روی آی پد خود کپی کنید. این یک هزینه‌ی اضافی آزار دهنده است ولی بهر حال این راه سیاست اپل است.

اگر برای خود یک نگه دارنده رومیزی تهیه کرده باشید می‌توانید از آی پد در زمانی که از آن استفاده نمی‌کنید به عنوان قاب دیجیتال استفاده کنید. برخلاف آیفون قابلیت نمایش تصاویر به طور مستقیم از قسمت صفحه قفل نیز امکان پذیر است، فقط دکمه را فشار دهید و عکس‌های شما بر روی صفحه بزرگ شروع به نمایش دادن می‌کنند.

پخش ویدیو

به طور کلی در این بخش وضعیت آی پد مانند گذشته است، برای بارگذاری محتویات به آیتونز نیاز دارید،صفحه نمایش نسبت وضوح ۴:۳ دارد، دستگاه به طور خود به خود نمی‌تواند بایستد و همینطور برای نگه داشتن طولانی مدت وزن زیادی دارد و فرمت‌های پخش ویدئویی آن محدود است. پشتیبانی از DivX یا XviD وجود ندارد.

 

Description: Review_105

آی پد از ویدئوهای با کیفیت ۱۰۸۰p پشتیبانی می‌کند، اما از نظر نرخ ارسال بیت محدودیت‌هایی دارد. ما تعدادی پیش پرده فیلم‌ها را بر روی آن از طریق آیتونز منتقل کردیم و تنها نیمی از آن‌ها به آی پد منتقل شدند. خوشبختانه به کمک برنامه‌ی نسل سوم می‌توانید تمام فایل‌ها را به روی آن منتقل کنید،با این وسیله دیگر محدودیتی وجود نداشت و حتی ویدیوهای Canon 5D Mark II یه خوبی پخش می‌شدند.

 

Description: Review_039

به هر حال اگر شما ویدئو‌های گرفته شده توسط خود آی پد را تماشا کنید قابلیت بزرگنمایی روی آن‌ها وجود دارد، شما می‌توانید این کار را در زمان پخش ویدئو یا زمانی که ویدئو ایستاده استفاده کنید،این ویژگی کاربردی نیست ولی جالب است.

 

Description: Review_035

 

تعدادی برنامه پخش ویدئو در فروشگاه اپل هستند که قابلیت پخش DivX/XviD را دارند برنامه CineXPlayer می‌تواند ۸۰% از ویدئوهای DivX/XviD و ۷۲۰p را پخش کند. برنامه‌ی OPlayer کارآمدتر است و تمام MKV ها را با کیفیت ۷۲۰p پخش می‌کند.همچنین قابلیت پشتیبانی بهتری در زیرنویس‌ها دارد. دیگر پخش کننده‌ها که محبوبیت کمتری دارند مانند Azul و MoliPlayer ویدئوها را با شکل‌های خاصی پخش می‌کنند.

 

Description: Review_041

 

راه دیگری که می‌تواند بر محدودیت‌های پخش ویدئویی غلبه کند استفاده از برنامه پولی AirVideo است که به شما اجازه می‌دهد ویدیوهای خود را به طور مستقیم از روی رایانه شخصی خود با استفاده از شبکه‌ی Wi-Fi مشاهده کنید. پخش از طریق Wi-Fi یک تجربه جدید است در حالی که از رایانه شما برای پخش استفاده می‌کند بنابراین نگرانی کمتری برای پخش فرمت‌های ویدئویی مختلف دارید.

به طور کلی صفحه نمایش‌های ۴:۳ مانند آی پد برای مشاهده فیلم مناسب نیستند و این دلیل بر آن است که هنوز صفحه نمایش‌های عریض در بازار فروش وجود دارند. ولی از طرف دیگر صفحه نمایش زیبای رتینا بسیار برای کتاب خواندن، وبگردی و بازی کردن شایسته است.

پخش کننده موزیک عالی

پخش کننده موزیک در آی پد مانند نسخه آیتونز در رایانه است که به دو قسمت تقسیم می‌شود تا از صفحه بزرگ بهترین بهره را برده باشد. سازمان دادن موزیک‌ها بسیار ساده است و یک گزینه برای استفاده از اکولایزر وجود دارد. با ترکیب شدن با کیفیت صدای عالی آی پد به یک ابزار موزیک خوب تبدیل می‌شود.

برنامه موزیک همچنین گزینه‌ی جستجوی مخصوص خود را دارد.

 

Description: Review_061 Description: Review_059

 

به طور معمول شما برای بارگذاری موزیک‌ها به آیتونز نیاز دارید،ما از اینکه مجبور باشیم از یک برنامه مشخص برای انتقال موزیک‌ها استفاده کنیم متنفریم ولی ما از این موضوع اطلاع داشتیم. به نظر نمی‌آید اپل قصد تعویض سیاست خود را داشته باشد بنابراین اگر شما از این سیایت متنفرید بهتر است از دستگاه‌های اپل دوری کنید.

خروجی صدای خوب

ما حدس میزنیم وقتی می‌گوییم کیفیت صدای خروجی آی پد عالی است کسی شگفت زده نشود.اپل هیچگاه در مورد کیفیت صدای خروجی دستگاه‌های خود کسی را ناامید نکرده بود و آخرین دستگاه این شرکت نیز از این قاعده مستثنی نیست.

در صدای برابر، آی پد جدید همانند آی پد ۲ صدای خوبی دارد و به همان خوبی که شما از یک دستگاه توقع دارید است.نتیجه کامل زمانی به دست می‌آید که شما دستگاه را به یک تقویت کننده صدای خارجی متصل می‌کنید و سطح صدا به بالاترین میزان خود که ما تا کنون دیده‌ایم می‌رسد.

و همچنین نتیجه مشابهی به دست می‌آید زمانی که شما هدفون‌ها را به دستگاه متصل می‌کنید هیچ تنزل کیفیتی وجود ندارد. به علاوه سطح صدا در همان سطحی که هدفون به دستگاه متصل بوده باقی خواهد ماند زمانی که هدفون‌ها وصل نباشند که این یک امتیاز دیگر برای آی پد است.

 

Description: untitled

 

Description: Review_a001

 

دوربین با تکنولوژی ۴S

دوربین جدید آی پد یک تحول است زیرا بالاخره از ۱ مگاپیکسل فراتر رفت.این دوربین یک ۵ مگا پیکسلی با کیفیت عکاسی ۲۵۹۲ x 1944، فوکوس لمسی، تشخیص چهره و برچسب گذاری جغرافیایی است. همچنین ظاهرا از ۵ لنز مانند آیفون ۴S بهره می‌برد.

تنظیمات HDR در آن وجود ندارد که تا حدودی عجیب است. علاوه بر آن رابط کاربری دوربین بسیار آشناست- یک نوار از دکمه‌ها شامل سوییچ به دوربین جلو و یک سوییچ برای انتخاب حالت فیلمبرداری یا عکسبرداری در پایین وجود دارد.در سمت چپ شما می‌توانید آخرین عکس گرفته شده به صورت کوچک ببینید.همچنین می‌توانید عکس‌ها را با حرکت انگشت خود روی صفحه به سمت راست مشاهده کنید.

 

Description: Review_045

 

سرعت دوربین برای عکاسی زیاد بود و بین عکس گرفتن‌ها زمان کمی وجود داشت.نتیجه کیفیت عکاسی واقعا خوب بود.عکس‌های خوب با رنگ‌های زیبا،جزئیات کافی گرفته می‌شوند که در بعضی مواقع آی پد از آیفون نیز بهتر بود.

به طور کلی با وجود نویزهای با سطح درخشندگی بالا و فوران بعضی رنگ‌ها مانند قرمز و زرد در زیر نور خورشید آی پد جدید یک دوربین تماشایی دارد.

ما آزمایش خود را برای آی پد در مقابل آیفون انجام دادیم. به نظر می‌رسد دوربین‌‌های جدید قابل ستایشند. در حالی که تفاوت زیادی در عکاسی از نزدیک وجود ندارد برای عکاسی از دورتر به نظر می‌آید عکاسی توسط آیپد بهتر است.

 

Description: Review_001

 

به نظر می‌آید لنز در محیط‌های با نور کم بهتر عمل می‌کند اما حتی در روشنایی خورشید نیز عکس‌های عالی گرفته می‌شوند.و با توجه به نمونه‌های که ما تهیه کردیم به نظر می‌رسد دوربین اصلی آی پد کمی در محدوده پویایی بهتر از آیفون ۴S عمل می‌کند.

 

Description: Review_002

 

ضبط ویدئویی ۱۰۸۰p

همانطور که انتظار می‌رفت آی پد با ضبط ویدئو ۱۰۸۰p با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه سازگار است.رابط کاربری دوربین چیز خاصی جز دکمه‌ی ضبط و سوییچ تعویض دوربین ندارد.شما نمی‌توانید کیفیت را کم کنید یا حتی خطوط راهنما را حذف کنید.

خوشبختانه فوکوس لمسی وجود دارد و در طول ضبط تصاویر به خوبی عمل می‌کند. گزینه‌ی فوکوس خودکار هم وجود دارد که کافیست تا در طول ضبط یک ضربه بزنید و ۲ ثانیه نگه دارید.

 

Description: Review_047

 

کیفیت ویدئو همانند آیفون ۴S می‌باشد. جزییات فراوان و رنگ‌های طبیعی، کنتراست عالی هستند. قابلیت پایدارکننده ویدئو نیز به خوبی کار می‌کند.

ارتباطات

آی پد هرگز یک وسیله‌ی ارتباطی خوب نبوده است. استفاده از اینترنت با Wi-Fi و ۳G امکان پذیر است و بلوتوث تنها با هندزفری کار می‌کند. این تمام چیزهایی است که آی پد و آی پد۲ ارائه می‌دهند.

خوشبختانه اپل نسل سوم آی پد را با بعضی امکانات ارتقاء داده است.

 اولین و مهمترین آن‌ها ارتباط از طریق LTE است.اگر شما قصد خرید مدل Wi-Fi + 4G را دارید یک تبلت با پشتیبانی از تمام شبکه‌های موجود برای موبایل دراختیار شما قرار می‌گیرد.

یک جنبه مثبت این است که اپل سرانجام بر روی آی پد قابلیت مودم شدن دستگاه را فراهم کرده است. این تنها آی پدی است که توسط آن می‌توانید ارتباط خود را به وسیله‌ی استفاده از دستگاه به صورت یک مودم گسترش دهید که این کار را از طریق به اشتراک گذاری اینترنت به وسیله‌ی Wi-Fi ، بلوتوث یا کابل USB انجام می‌دهد.درست همانند آیفون کار می‌کند و کاربران iOS نباید در مورد تنظیمات نگرانی داشته باشند.

اکنون نسخه بلوتوث ۴ است،اما هر نسخه‌ای را که اپل در دستگاه‌های خود قرار بدهدبیشترین کاربرد آن تنها پشتیبانی از هدفون و هندزفری بلوتوث دار است.به طور معمول انتقال فایل‌ها پشتیبانی نمی‌شود.

ارتباط از طریق Wi-Fi همانند قبل با پشتیبانی از a,b,g و n است.ما هیچ مشکلی با ارتباط Wi-Fi پیدا نکردیم و بر خلاف آنچه بعضی از کاربران گزارش داده‌اند قدرت سیگنال‌ها همانند آنچه در آی پد ۲ است می‌باشد.

درگاه ارتباطی اختصاصی آخرین گزینه‌یارتباطی در این لیست است. شما می‌توانید از آن به عنوان ارتباط USB با رایانه یا اتصال یک کارت خوان SD یا مبدل USB و HDMI استفاده کنید.کارت خوان SD و مبدل HDMI با توجه به اسم خود به خوبی توضیح می‌دهند که چه هستند در حالی که USB به شما یک ورودی USB می‌دهد.که بوسیله‌ی آن شما می‌توانید دیگر دستگاه‌های ذخیره کننده مانند دوربین‌ها،آیفون‌ها،تبلت‌های دیگر و … متصل کنید و عکس و ویدئو را به آی پد انتقال دهید.

یک چیز عجیب در هنگام شارژ آی پد وجود دارد،زمانی که شما از آن استفاده می‌کنید دستگاه شارژ نمی‌شود.در بسیاری از موارد سطح باطری نیز کاهش پیدا نمی‌کند. به نظر می‌آید آی پد تمام شارژی را که وارد دستگاه می شود مصرف می‌کند و هیچ چیز وارد باطری نمی‌شود.اما اگر به طور مثال بازی Infinity Blade 2 را اجرا کنید آی پد از باطری نیز استفاده می‌کند.بنابراین شما نباید از آی پد در زمان شارژ شدن آن استفاده کنید.به نظر یک مورد ناامید کننده است درست است؟باور کردن این موضوع سخت است ولی ما آنرا در چندین آزمایش گوناگون تایید می‌کنیم.

یک مورد دیگر نیز وجود دارد، آی پد زمانی که به رایانه متصل می‌شود نشان نمی‌دهد که در حال شارژ شدن است،اما در حقیقت در حال شارژ شدن است.اگرچه بسیار ناچیز است.بهتر است بگوییم که شارژ شدن توسط USB انجام نمی‌شود.

سافاری در حالت FullHD

وبگردی همیشه در معرفی آی پد بیشترین نقش را داشته است.وبگردی توسط آن سریع و روان است و اکنون با تغییر کیفیت صفحه نمایش طرفداران وبگردی به یک تجربه عالی بر روی صفحه نمایش ۹٫۷ اینچی دست پیدا می‌کنند.

سرعت بارگذاری صفحات نبست به آی پد قبلی افزایش پیدا کرده و نسبت به آیفون ۴S بسیار بیشتر شده است.کنترل‌های لمسی روان‌اند و از کنترل‌های اشاره‌ای نیز استفاده شده است.

قابلیت استفاده از چند زبانه نیز وجود دارد و قابلیت پر کردن خودکار و مدیریت پسوردها بهبود پیدا کرده است و سافاری را به یک مرورگر عالی تبدیل کرده است.پنجره تنظیمات به صورت یک پنجره کوچک ظاهر می‌شود مانند رایانه‌های شخصی به جای اینکه تمام صفحه را اشغال کنند.

 

Description: Review_032 Description: Review_031

 

حالت خواندن یک راه عالی در سافاری برای خواندن مقالات است. این قابلیت محتوای وب را از فونت‌های تجملاتی و تبلیغات خارج می‌کند و یک صفحه شسته و رفته در اختیار شما قرار می‌دهد که خواندن آن بسیار آسان است.این قابلیت بر روی بیشتر صفحات قابل اجراست ولی در تمام صفحات نمی‌توانید از آن استفاده کنید.برای این موارد هنوز گزینه‌های دیگری نیز وجود دارد – مانند Evernote  و مانند آن.

 

Description: Review_095

 

ما در مورد اشکال آنتن دهی Wi-Fi آی پد شکایت‌هایی شنیدیم اما دستگاه ما از نظر آنتن دقیقا همانند آی پد ۲ و آیفون ۴S عمل کرد،ما هیچ مشکلی در این رابطه مشاهده نکردیم.

ما آی پد نسخه Wi-Fi+3G/4G (LTE) را پیشنهاد می‌کنیم که بسیار از از نسخه Wi-Fi آن پرکاربردتر است.با این نسخه شما می‌توانید از ارتباط  های مختلف دستگاه برای استفاده از GPS کمکی که به ارتباط اینترنتی نیاز دارد بهره ببرید.

امکانات اشاره‌ای چند لمسی،هر چیزی که لازم است در آن مورد بدانید

قابلیت اشاره‌ای چند لمسی در آی پد جدید همانند آی پد ۲ است،شما می‌توانید با استفاده از ۴ انگشت خود بین برنامه‌های در حال اجرا حرکت کنید.یک حرکت مشابه به سمت بالا گزینه‌ی حرکت بین برنامه‌ها را برای شما فعال می‌کند.

آخرین گزینه‌ای که توسط ۴ انگشت انجام می‌شود این است که در هنگام استفاده از یک برنامه صفحه اصلی را برای شما می‌آورد در حالی که برنامه در پس زمینه باز است.

این دو قابلیت در همه‌جا قابل استفاده هستند به جز در صفحه اصلی، اما استفاده از ۴ انگشت به سمت بالا برای باز کردن برنامه حرکت بین برنامه‌ها حتی در صفحه اصلی نیز وجود دارد.ما باید اعتراف کنیم که این قابلیت اشاره‌ای چند لمسی بسیار کارآمد است.

فروشگاه

فروشگاه اپل برای آی پد به شما گزینه‌های زیادی از جمله بیش از ۸۰ هزار برنامه که به طور اختصاصی برای صفحه نمایش ۹٫۷ اینچی آی‌پد طراحی شده‌اند برای انتخاب می‌دهد.

توسعه دهندگان برنامه‌ها باید سریع باشند تا به صفحه نمایش با کیفیت آی پد برسند ولی در حاضر هم ما چندین برنامه میبینیم که با پشتیبانی از صفحه نمایش آی پد جدید بروزرسانی شده‌اند – Infinity Blade II, Real Racing 2 HD, Evernote و تعدادی دیگر.فروشگاه اپل در مقایشه با نسخه‌های پیشین خود تغییری نداشته است و هنوز جستجو در آن آسان است.

 

Description: Review_097 Description: Review_098

 

فروشگاه مجزای آیتونز دارای قسمت‌های موزیک،فیلم،پادکست می‌باشد در حالی که آیتونز U سخنرانی‌های دانشگاهی، نطق‌های دانشگاهی،دوره‌های کلامی و بسیاری چیزهای جالب دیگر ارائه می‌دهد.

 

Description: Review_100

 

چیز جالب دیگر درمورد آیتونز این است که مجموعه بزرگی از محتوی را در خود جا داده است که شما می‌توانید پیش نمایش هر چیزی را در آن مشاهده کنید – مانند پخش زکانی کوتاه از یک موزیک یا پیش نمایش یک فیلم. همچنین شما می‌توانید انتخاب کنید تا یک فیلم را خریداری کنید یا آنرا فقط برای مدتی اجاره کنید.

اتاقک عکاسی و برنامه Facetime

آی پد با دوبرنامه جدا برای دوربین ارائه می‌شود- اتاقک عکاسی و Facetime 

اتاقک عکاسی همانند اتاقک عکاسی Mac OS X می‌باشد.شما می‌توانید از دوربین جلو یا دوربین عقب برای گرفتن عکس‌های خنده‌دار از خود یا دوستان استفاده کنید.تنها ۸ فیلتر وجود دارد اما در عوض خروجی بسیار چیز جالبی است.تنها عیب این است که استفاده از دوربین جلو که بیشتر استفاده می‌شود عکس‌های با کیفیت ۰٫۳ مگاپیکسل به شما می‌دهد.

 

Description: Review_017 Description: Review_018

 

برنامه ظاهر ساده‌ای دارد- ۹ مربع وجود دارد که شما می‌توانید عکس با فیلتر اعمال شده را در همان لحظه مشاهد کنید.شما یک فیلتر را انتخاب می‌کنید و بر روی آن ضربه می‌زنید.اکنون شما می‌توانید عکس بگیرید یا دوربین را تغییر دهد یا عکس‌های گذشته را که با این برنامه گرفتید دوباره ببینید یا آن‌ها را حذف کنید.

برنامه تماس ویدئویی Facetime در بین هواداران اپل مشهور شده است.بنابراین چیز عجیبی نیست که شما این برنامه را بر روی آی پد نیز داشته باشید.خوشبختانه اپل برای استفاده از برنامه Facetime  به شما هزینه‌ای تحمیل نمی‌کند.

 

Description: Review_022 Description: Review_026

 

به طور معمول تماس با Facetime به خوبی کار می‌کند تنها چیزهایی که نیاز دارید دوستانی که دستگاه‌هایی سازگار با Facetime دارند و یک ارتباط Wi-Fi خوب هستند.

 چیزی که ما در اینجا دوست نداریم پهنای باند در اینجا تنها برای تماس‌های HD است،که صادقانه نتیجه بر روی صفحه رتینا خوب نیست.دوربین جلویی آی پد به هر حال نمی‌تواند بیشتر از ۷۲۰p را تهیه کند و ما شک داریم که تماس‌های FullHD به این زودی امکان پذیر شوند.

برنامه‌های موجود سازگار با صفحه نمایش رتینا

ما قادر به آزمایش چند برنامه که برای پشتیبانی از صفحه نمایش رتینای آی پد بروزرسانی شده‌اند بودیم.

Flipboard یکی از آن‌ها است – این برنامه یک راه خوب برای دیدن محتوای خصوصی اینترنت شما بدون استفاده از مرورگر است. این برنامه یک نمایش شبیه به کتاب به شما می‌دهد که توسط کنترل‌های حرکتی انجام می‌شودو شما می‌توانید توسط مرورگر داخلی برنامه آن چیزهایی که دیده‌اید یا خوانده‌اید به اشتراک بگذارید.

 

Description: Review_062

 

بازی Infinity Blade II یکی از بازی‌هایی بود که با معرفی آی پد معرفی شد – این بازی کیفیت بسیار عالی دارد و عظمت صفحه رتینا را نمایش می‌دهد. افکت‌های بصری کامل هستند،سایه‌ها عمیق اند، بافت برنامه جزییات فراوانی دارد.

 

Description: Review_067

 

برنامه کمیک یک برنماه عالی است که دارای بیش از ۲۰ هزار نقاشی‌های کمیک و رمان‌های کمیک و … از منتشرانی مانند Marvel, DC و دیگران است. استفاده از آن روی صفحه رتینای آی پد بسیار لذت بخش است به خصوص زمانی که صفحات رنگی را مشاهده می‌کنید.

 

Description: Review_083 Description: Review_084

 

برنامه‌های بیشتری به پشتیبانی از صفحه رتینا خواهند پیوست و ما امیدواریم هر چه سریعتراین اتفاق بیافتد زیرا برنامه‌هایی که با این صفحه نمایش سازگار نیستند کیفیت بسیارپایینی دارند.

برنامه‌ها

برنامه یوتیوب به عنوان یک برنامه استاندارد در آی پد قرار گرفته است.

 

Description: Review_058

 

برنامه آی بوک اپل یک برنامه برای خواندن کتاب‌های الکترونیکی و فایل‌های PDF است.و دارای فروشگاه مجزای کتاب است که دارای بیشتر از هزاران عنوان کتاب است.

 

Description: Review_072 Description: Review_073

ظاهر آی بوک تغییری نکرده است و بسیار عالی است تمام کتاب‌ها و PDF های شما در قفسه کتاب مجازی دسته بندی شده اند.شما می‌توانید اندازه متن تغییر دهید،پس زمینه‌ی سیاه یا سفید یا قرمز قهوه‌ای انتخاب کنید،برای صفحه نمایش درجه روشنایی انتخاب کنید،کتاب‌ها را جستجو کنید و …

 

Description: Review_075

 

در حالی که در کتاب شما می‌توانید یک متن پر رنگ کنید،یک یادداشت بردارید،قسمتی را مهم کنید،لغت‌ها را با دیکشنری داخلی ترجمه کنید،در بین یادداشت‌ها و قسمت‌های مهم شده جستجو کنید در هر کتابی و در هر زمانی که بسیار برای دانش آموزان مفید است.

 

Description: Review_078

Description: Review_080

 

هنوز بسیاری کتاب‌ها که شما دوست  دارید در فروشگاه آی بوک وجو ندارند، هری پاتر و حماسه ارباب حلقه‌ها نمونه‌‌ای از این توده عظیم یخی شناور هستند،این می‌تواند یک گزینه‌ی اصلی برای کسانی باشد که می‌خواهند از آی پد به عنوان یک کتابخوان استفاده کنند.

صفحه نمایش رتینای آی پد به شما این امکان را می دهد که متن‌های با کیفیت کامل را می‌توانید مشاهد کنید اما به خاطر داشته باشید خواندن بر روی صفحه نمایش‌هایی که از پس زمینه نور را ساطع می‌کنند مانند خواندن بر روی صفحات نمایش که تکنولوژی جوهر اکترونیکی دارند نیست و به زودی چشم‌های شما خسته می‌شوند.

در آخر به برنامه دکه روزنامه فروشی میرسیم،این یک برنامه فولدر مانند است که در صفحه اصلی وجود دارد که مانند یک قفسه مجازی مجله فروشی عمل می‌کند.شما می‌توانید مجله‌ها و روزنامه‌ها را دانلود کنید،این یک برنامه کارآمد است و بیشتر مجله‌ها در آن وجود دارند.

 

Description: Review_082

 

سخن پایانی

همان سوال قبل،ارتقاء آی پد ارزش داشته است یا خیر؟بستگی دارد چه کسی این سوال را بپرسد، به نظر می‌آید کسانی که به اپل رتبه‌ی اول در فروش یک هفته‌ای یک محصول را اعطا کردند جواب داده شده است.برای کسانی که می‌خواهند از آی پد نسل اول به این تبلت مهاجرت کنند این یک حرکت رو به جلو است،وضعیت برای آی پد ۲  فرق میکند و تنها نکته بزرگ صفحه نمایش است که ارتقا پیدا کرده است.

صفحه نمایش رتینا تفاوت‌های دارد،کیفیت بالای صفحه نمایش همه چیز را بسیار روان‌تر و طبیعی‌تر جلوه می‌دهد.ما فکر می‌کنیم که باید در مورد خوانایی در فضای باز نیز بیشتر روی آن کار می‌کردند،صفحه نمایشی با این کیفیت شایسته بهتر از این بود.

دوربین در تبلت‌ها هیچگاه یک گزینه‌ی مهم نبوده است اما اپل تصمیم گرفته است که یکی از بهترین دوربین‌هادر بین تبلت‌ها را به کاربران آی پد اعطا کند – یک دوربین ۵ مگاپیکسلی با قابلیت ضبط ۱۰۸۰p با کیفیت عالی.این یک ارتقاء بزرگ از آی پد ۲ با دوربین ۰٫۷ مگاپیکسلی بوده است.

آی پد جدید از نسل قبل خود صدای بلندتری دارد و هنوز به این کیفیت صدا می‌بالد.

البته هیچکدام از این ارتقاء یافتن‌ها بدون چیپ ست A5X و گرافیک ۴ هسته‌ای PowerVR SXG543MP4 امکان پذیر نبود.دو هسته‌ی اضافی GPU باید مسئول دوربین ارتقاء یافته و صفحه نمایش با کیفیت تر باشند.

اما چیپ ست A5X  با یک اثر جانبی بد همراه است – آی پد جدید واقعا داغ می‌شود. و این داغی حتی در هوای داغ تابستان بدتر می‌شود.این چیزی است که باید به آن توجه کرد گرما بسیار کار را سخت می‌کند و استفاده از آی پد را محدود می‌کند این قیمتی است که باید برای رسیدن به صفحه نمایشی با کیفیت پرداخت کرد.

بنابراین این یک گرافیک جدید،صفحه نمایش جدید،دوربین جدید،همان کیفیت صدای خوب، و همان طول عمر باطری است.

البته ارتباط LTE وجود دارد که تنها برای آمریکا است.در حقیقت اپل ادعا کرده است که این دستگاهی است که از بیشتر باند‌های GSM/CDMA/UMTS/LTE پشتیبانی می‌کند.اما برای استفاده از LTE شما مجور هستیدتا با یک اپراتور مجهز به LTE قرارداد ببندید.

سیستم عامل Ios در آی پد جدید نسخه آخری ۵٫۱  است.متاسفانه در اینجا سیری وجود ندارد و بعضی از برنامه‌های پایه ای آیفون مانند ماشین حساب،برنامه ساعت و … میز وجود ندارند. مطمئنا چندین برنامه جایگزین پولی و مجانی وجود دارند.

آی پد می‌تواند تبلت‌ها را به عنوان یک وسیله‌ی کارآمد احیا کند اما دور از آن است که تنها در این زمینه بایستد، سامسونگ در پشت سر آن با صف گلکسی تب های خود قرار دارد،حتی برندهای Huawei  و ZTE تبلت‌های  ۴ هسته‌ای خود را آزمایش کرده اند.

رقابت بین ۱۰ اینچی‌ها نیز سخت است،سامسونگ ۳ تلبت ۱۰ اینچی دارد،گلکسی تب ۱۰٫۱،گلکسی تب ۲ ۱۰٫۱ و گلکسی نت ۱۰٫۱٫ تمام آن‌ها آندروید بستنی حصیری و چیپ ست دو هسته‌ای را دارند، کارآمدترین آن‌ها گلکسی نت ۱۰٫۱ است با پردازشگر ۲ هسته‌ای ۱٫۴گیگاهرتزی و پشتیبانی از S-Pen. این تبلت شامل بسیاری از چیزهای مفید است که ما اینجا نمی‌توانیم بیان کنیم.هنوز به زمان ارائه آن نرسیدیم اما یکی از تبلت‌هایی است که امسال خواهد آمد.

 

Description: samsung-galaxy-tab-10 Description: samsung-galaxy-tab-2-101 Description: samsung-galaxy-note-10-inches-ofic

 

در زمینه ۴ هسته‌ای‌ها تعداد زیادی دستگاه هستند که در ۲ ماه آینده خواهند آمد. Acer Iconia Tabs A511 با صفحه نمایش ۱۰٫۱ اینچی  با ۱۲۸۰ x 800 پیکسل – A700 با صفحه ۱۰ اینچی و ۱۹۲۰ x 1200 پیکسل – ZTE T98 و Huawei Media Pad 10FHD. آخری جالب‌ترین آن هاست با صفحه ۱۰ اینچ و ۱۰۸۰p و پردازشگر ۴ هسته‌ای ۱٫۵ گیگاهرتزی،همچنین ۲گیگابایت رم و ۸ مگاپیکسل دوربین دارد،این تبلتی است که ارزش انتظار را دارد.

Description: acer-iconia-tab-a510 Description: acer-iconia-tab-a700 Description: zte-t98 Description: huawei_mediapad10_fhd

تهدید جدی امروز برای آی پد ASUS Transformer Prime است. این یک ۱۰ اینچی است که یک ۴ هسته‌ای با چیپ ست تگرا ۳ است.بعضی دیگر از ویژگی‌های قابل ذکر آن عبارتند از دوربین ۸ مگاپیکسلی با قابلیت ضبط ویدئو ۱۰۸۰p،۳۲/۶۴ گیگا بایت حافظه داخلی،درگاه HDMI و سیستم عامل بستنی حصیری. بهترین قسمت این دستگاه قابل تغییر این است که شما می‌توانید از یک صفحه کلید اضافی استفاده کنید که مانند صفحه کلید لپ تاب‌ها یک صفحه کلید کامل است و همچنین یک باطری اضافی در خود دارد و یک درگاه USB و یک کارت خوان SD نیز دارد.این چیزی است که آی پد نمیتواند خود را با آن برابر کند.

Description: asus-eee-pad-transformer-prime

با جمع بندی مطالب بالا نسل سوم آی پد یک صفحه نمایش استاندارد دارد و یک بهبود بسیار خوب در زمینه ارتباطات و عکس می‌باشد.این‌ها برای اینکه آن را ارتقاء یافته آی پد ۲ بدانیم کافی است.اما ما هنوز منتظریم تا ببینیم آندرویدی‌های ۴ هسته‌ای در چند ماه آیندچه چیزهایی برای گفتن دارند.و تبلت‌های ویندوز ۸ رقیبان بعدی هستند.چیزی که ما می‌دانیم این است که از اپل باید انتظار آی پد بعدی را داشته باشیم بله شما درست حدس زدید یک آی پد جدید شاید کوچک‌تر و باریک‌تر.

 

 

 

منبع : جی اس ام