حالا که کم‌کم به زمان معرفی آیفون جدید نزدیک می‌شویم شایعات اپلی نیز مانند همیشه قوت می‌گیرد و این بار به دلیل بازار گرم رقابت و عرضه تبلت بسیار قدرتمند و بسیار ارزان نکسوس ۷ شایعاتی درباره آی‌پد مینی نیز به گوش می‌رسد.

به گزارش iMore آیفون ۵ قرار است روز چهارشنبه ۱۲ سپتامبر مصادف با ۲۲ شهریور در کنفرانس اپل معرفی شود و نه روز بعد یعنی ۳۱ شهریور نیز عرضه شود.

بر طبق شایعات آیفون ۵ بالاخره دارای صفحه نمایش بزرگتر ۳.۹ اینچی با نسبت تصویر ۱۶:۹ می باشد که مناسب تماشای فیلم‌ها خواهد بود. وضوح تصویر این آیفون نیز احتمالا ۱۱۳۶ در ۶۴۰ پیکسل خواهد بود که وضوح جدیدی در بین گجت‌های مشابه است و همین امر ممکن است باعث ناسازگاری تمامی اپلیکیشن‌های بی شمار اپ استور و مشکلات دیگری شود. همچنین به نظر می رسد آیفون جدید با طراحی جدید جک ۳.۵ میلی متری صدا در پایین گوشی مشاهده شود و نوع دیگری از کانکتور کوچکتر ۱۹پینی جایگزین پورت قبلی شود.تبلت آی‌پد مینی و آیپاد نانو جدید نیز ممکن است در این تاریخ معرفی شود.

خبرهای جدیدتر نیز حاکی از آن است که رویترز و AllThingsD نیز تایید کرده‌اند که در تاریخ ذکر شده به احتمال زیاد کنفرانسی از سوی اپل برگزار خواهد شد؛ هر چند که این تاریخ هنوز هنوز قطعی نیست و ممکن است تا ماه آینده دستخوش تغییر شود.

اگر شایعات درست باشد آیفون ۴S تنها برای ۱۱ ماه عنوان پرچمدار اپل را خواهد داشت در صورتی که آیفون ۴ تقریباً ۱۶ ماه این عنوان را داشت.