دو روز از اعلام پیروزی اپل بر سامسونگ در دادگاه گذشته و تمام شرکت‌هایی که در این ماجرا به نوعی دخیل هستند نظر خود را در این رابطه ابراز کردند به جز گوگل.

گوگل قدرت نرم‌افزاری شرکت بزرگ سامسونگ است و بیشترین فروش آندروید گوگل از فروش زیاد گوشی‌های سامسونگ به دست آمده است پس گوگل نیز در این شکست سامسونگ از اپل در دادگاه به نوعی یک شکست را متحمل شده است.

امروز گوگل بالاخره نظر خود را در مورد این دادگاه و این پیروزی ابراز کرد.

بیانه‌ی گوگل به این شرح است:

” دادگاه تجدید نظر عدم صحت و صحت ادعای ثبت اختراع را بررسی می کند، بیشتر این ادعاها به هسته‌ی سیستم عامل آندروید ربطی ندارد و تعدادی از آن‌ها نیز توسط اداره ثبت اختراعات ایالات متحده دوباره در حال امتحان شدن هستند. صنعت تلفن همراه در حال حرکت سریع است و همه بازیگران این صنعت از جمله تازه واردین بر اساس ایده‌هایی بنا شده‌اند که چندین دهه است در اطراف ما وجود داشته‌اند. ما با شرکای خود کار می کنیم تا  به مصرف کنندگان محصولات نوآورانه و مقرون به صرفه ارائه کنیم و نمی‌خواهیم هیچ چیزی این هدف ما را محدود کند.”

به نظر می‌رسد بیانه‌ی گوگل کمی محافظه‌کارانه است و گوگل هنوز در مورد چند ثبت اختراعی که در اختیار اپل قرار دارد هنوز نگران است که این چند ثبت اختراع به نظر می‌رسد مربوط به قابلیت چند لمسی صفحات باشد.