میزان سود شرکت چینی هوآوی در طول سه ماهه پاییز با افزایش ۲۹ درصدی همراه بود. هوآوی میزان سود خالص خود را در طول سه ماهه چهارم سال ۲٫۱۲، ۲٫۴ میلیارد دلار اعلام کرد، در حالی که در مدت زمان مشابه سال گذشته این رقم ۱٫۹ میلیارد دلار برآورد شده بود.
در حالی که عملکرد شرکت هوآوی در طول سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۲ به شکل کامل مشخص نشده، این شرکت چینی همچنین انتظار دارد میزان درآمدش از ۳۲ به ۳۵ دلار برسد.
بر اساس گزارش رویترز، به گفته مدیران بخش تجاری شرکت هوآوی، این شرکت لازم است روی اهداف خاص کسب و کار سرمایه گذاری کند و از گسترش کورکورانه بخش تجاری خود جلوگیری کند.

افزایش سود 29 درصدی شرکت هوآوی در پاییز

مدیران این شرکت قصد دارند میزان درآمد حاصل از زیرساخت‌ها، خدمات و بخش گوشی‌های تلفن همراه را برآورد و به شکل جداگانه روی هر بخشی کار و سرمایه گذاری کنند.
بر اساس این گزارش، شرکت هوآوی با وجود شکست‌های مکرر، توانست حضور خود را در بازار آمریکا ثابت کند.
شرکت فناوری هوآوی یک شرکت چند ملیتی در زمینه شبکه‌های کامپیوتری و ارتباطات است. دفتر اصلی این شرکت در شهر شن‌ژن چین قرار دارد. هواوی بزرگ‌ترین شرکت ارایه کننده سرویس‌های تلفن همراه پس از پیشی گرفتن از اریکسون در سال ۲۰۱۲ در جهان است. هوآوی بیش از ۱۴۰ هزار کارمند در سراسر دنیا دارد که حدود ۴۶ درصد آنها در بخش تحقیق و توسعه فعالیت می کنند. این شرکت حدود ۲۰ موسسه تحقیق و توسعه در کشورهای چین، ایالات متحده، آلمان، سوئد، هند، روسیه و ترکیه دارد و در سال ۲۰۱۱ در حدود ۳٫۷۴ میلیارد دلار در تحقیق و توسعه سرمایه گذاری کرد.
در سال ۲۰۱۰ هوآوی سود ۳٫۷ میلیارد دلار را ثبت کرد. محصولات و خدماتش در ۱۴۰ کشور به کار گرفته شده و در حال حاضر ۴۵ شرکت از ۵۰ شرکت اپراتور مخابراتی بزرگ جهان از تجهیزات هوآوی استفاده می‌کنند.