تیم طراحی ویندوز فون مایکروسافت اعلام کرده‌اند که روی نسخه دیگری از پلا‌ت‌فورم موبایلی این شرکت کار می‌کنند که قرار است با نام ویندوزفون ۹ در اختیار مشتریان قرار گیرد. چند روز پیش الدر مورتازین، بلاگر روسی گزارش داد که سال ۲۰۱۵ مایکروسافت ویندوزفون را دوباره سازی می‌کند. اما به تازگی اطلاعاتی توسط تیم طراحی پلات‌فورم مایکروسافت درز کرده که مبتنی بر عرضه ویندوز فون ۹ تا قبل از سال ۲۰۱۵ است.

ویندوز فون 9 در راه خواهد بود

البته مایکروسافت سابقه خوبی در به روز رسانی سیستم‌عامل‌هایش ندارد، بر این اساس خیلی دور از ذهن نیست که این پلات‌فورم سال ۲۰۱۵ یا حتی دیرتر راهی بازار شود.
بر اساس اطلاعات منتشر شده، این نسخه از سیستم‌عامل موبایلی مایکروسافت قابل مقایسه با ویندوز فون هشت نیست و قرار است برای تبلت‌ها و گوشی‌های موبایل یکپارچه شود.
ویندوز فون، سیستم‌عاملی است که توسط شرکت مایکروسافت برای گوشی‌های هوشمند ساخته می‌شود و جانشین پلات‌فورم ویندوز موبایل است. ویندوز فون ۷ در نوامبر ۲۰۱۰ معرفی شد. در سیستم عامل ویندوز فون بر خلاف ویندوز موبایل، مایکروسافت به‌جای نشانه گرفتن بازار شرکت‌های بزرگ، بازار مصرف کنندگان را نشانه گرفته است. در این سیستم عامل به جای استفاده از شکل برنامه‌های مبتنی بر ویندوز مثل فایل‌های exe، از برنامه‌های مایکروسافت سیلورلایت استفاده شده است. ویندوز فون ۸ در اکتبر ۲۰۱۲ معرفی شد.دارندگان ویندوز فون ۷ نمی‌توانند به ویندوز فون ۸ به روز رسانی کنند.