بر اساس گزارشات رسیده، دو مدل تلفن های هوشمند اپل، مدل ۵S و مدل ارزان قیمت آن ۵C ، قرار است در مراسم ۱۹ شهریور معرفی شوند که اولی در راستای مکمل نسخه های پیشین این شرکت تولید می شود و ۵C با هدف توجه به طبقات پایین تر اقتصادی تولید خواهد شد.

تا کنون شایعه های مختلفی از این دو تلفن شنیده ایم که در هر کدام روی یک ویژگی دستگاه ها تمرکز شده بود. اما خبر ها و یا شاید شایعات برای دوستداران حافظه های زیاد خوشحال کننده خواهد بود زیرا قرار است یک نسخه از ۵S را با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت حافظه روانه بازار کند.

گفته می شود قیمت احتمالی این نسخه پرظرفیت، تحت قرار داد اپراتوری ۴۹۹ دلار خواهد بود. همچنین پیش بینی کرده اند که آیفون آینده با تراشه A7 و مجهز به یک گیگابایت رَمِ LPDDR3 عرضه خواهد شد. این تراشه بر پایه معماری ARMv8 ساخته شده که نسبت به A6 تا بیست درصد بهره وری انرژی بیشتری دارد.

شایعات در مورد  اپل آیفون 5S و 5C

یک تحلیل گر تایید کرده که در آیفون ۵S از دوربین بهتری با گشادگی F/2.0 و فلش ال ای دی دوتایی استفاده خواهد شد. این مورد می تواند نوید بخش کارایی بهتر دوربین آیفون در شرایط کم نور باشد.

رنگ طلایی هم که اخیراً در کنار مشکی سنتی و سفید یخچالی به رنگ انتخابی آیفون بدل شده در مدل جدید نیز وجود خواهد داشت.

و اما شایعه بعدی، خبر از تشخیص اثر انگشت در مدل ۵S را می دهد. قبل از معرفی تلفن LG G2 شایعه سازان عکس هایی از پشت آن را منتشر کردند و مدعی شدند که حسگر اثر انگشتی در آن تعبیه شده است. آخر سر هم معلوم شد این طور نبوده و آن قسمت برای کم و زیاد کردن صدای تلفن به کار می رود.

ولی از آنجا که حافظه کوتاه مدت است و شایعه سازان از این مسئله مطلع، لباس حسگر اثر انگشت را این بار بر تن آیفون کرده اند. شاهد مدعا را هم این آورده اند که در نسخه چهارم بتای iOS7 کد اسکنر بیومتریک دیده شده و چون اپل معظم کار بی حکمت نمی کند یعنی ۵S اثر انگشت را تشخیص خواهد داد.