در حالی که چند روز پیش شایع شده بود که هوآوی قصد دارد شرکت کانادایی بلک‌بری را خریداری کند، این خبر از سوی هوآوی تکذیب شد. شرکت بلک‌بری، تولیدکننده گوشی‌های هوشمند بلک‌بری که پیشتر با نام “ریسرچ‌این‌موشن” معروف بود، در طول یکی دو سال گذشته با مشکلات مالی زیادی دست و پنجه نرم‌ می‌کند و میزان سهامش با کاهش چشمگیری همراه شده است.
بر این اساس مدتی است که شایعاتی پیرامون فروش این شرکت منتشر شده و چند روز پیش ظاهرا کمیته‌ای برای فروش این شرکت تشکیل شد تا در زمینه فروش و مبلغ آن تصمیم گیری کنند. به این ترتیب شایع شد که بسیاری از شرکت‌ها از جمله مایکروسافت و هوآوی آمادگی خود را برای خرید این شرکت اعلام کرده بودند.

شرکت هوآوی ، بلک بری را نخواهد خرید

در این میان خبر خرید بلک‌بری توسط مایکروسافت فقط در حد شایع بود و اخبار زیادی راجع به آن منتشر نشد، اما فروش این شرکت به هوآوی کمی پررنگ‌تر شد و توجه رسانه‌ها را بیش از پیش به خود جلب کرد.
بر این اساس، شرکت هوآوی بیانیه‌ای صادر و اعلام کرده که فعلا تصمیمی برای خرید بلک‌بری ندارد و اخبار منتشر شده را تکذیب کرده است.
گزارش‌ها حاکی است در طول هفته گذشته هم مایکروسافت به شکل رسمی اعلام کرد که درصدد خرید نوکیاست و این شرکت را با قیمت ۷٫۲ میلیارد دلار خریداری می‌کند.