سرانجام پیش بینی‌ها به واقعیت پیوست و اپل ساعت هوشمند خود را به نام اپل واچ معرفی کرد. این ساعت هوشمند از یک طراحی مربعی برخوردار است و با بندهای متنوعی عرضه می‌شود. ساعت اپل یک پیچ و یک دکمه در سمت راست خود دارد و از تکنولوژی مولتی تاچ پشتیبانی نمی‌کند.

 

ساعت اپل در دو سایز برای مدل‌های زنانه و مردانه عرضه می‌شود و مجهز به شارژر بی‌سیم است. همچنین تکنولوژی تشخیص ضربان قلب نیز در این ساعت وجود دارد. الکترودهایی که در اطراف ساعت هستند می توانند تفاوت بین فشار و لمس را تشخیص دهند. نکته خوب درخصوص صفحه نمایش آن این است که از شیشه مقاوم و ضد خش سفایر در آن استفاده شده است.
رابط کاربری اپل واچ تماما بسیار وابسته به همان پیچ کنار صفحه است. در صفحه Home Screen شما با دنیایی از اپلیکیشن‌ها روبرو هستید که با یک لمس ساده می‌توانید آنهارا باز کنید. با استفاده از ویژگی Force Touch و Gesture های مربوطه می‌توانید صفحه ساعت خود را شخصی سازی کنید. همچنین یک بخش مخصوص ویجت‌ها در رابط کاربری این ساعت قرار دارد که با کشیدن انگشت از پایین به بالا می‌توانید به ویجت‌های مختلف بروید. در این مورد شباهت‌های زیادی با Android Wear وجود دارد.

http://dls.fardamobile.com/review/news/apple%20watch10.JPG

http://dls.fardamobile.com/review/news/apple%20watch11.JPG

http://dls.fardamobile.com/review/news/apple%20watch1.JPG

اپل واچ با قابلیت‌هایی که برای کنترل فعالیت‌های ورزشی دارد می‌تواند کامل‌ترین گجتی باشد که لازم است در هنگام ورزش کردن همراه خود داشته باشید. علاوه براین می توانید با این ساعت به پیامک های خود پاسخ بدهید. برای پاسخ دهی کیبورد وجود ندارد و از طریق فرامین صوتی می توانید پیامک خود را ارسال نمایید. البته می‌توانید بجای پیام متنی یک Emoji بسازید و بفرستید! با این ساعت می‌توان یک شکلک خاص ساخت و آن را از طریق پیامک ارسال کنید. سیری، دستیار صوتی اپل در این دستگاه هم وجود دارد. یک اپلیکیشن گالری هم برای نمایش عکس‌ها وجود دارد. با باز کردن این برنامه، با دنیایی از عکس‌های کوچک و ریز روبرو می‌شوید ولی با استفاده از پیچ کنار دستگاه می‌توان به راحتی در عکس‌ها زوم کرد و عکس مورد نظر را به صورت Full Screen مشاهده کنید.

http://dls.fardamobile.com/review/news/apple%20watch2.JPG

http://dls.fardamobile.com/review/news/apple%20watch3.JPG

http://dls.fardamobile.com/review/news/apple%20watch4.JPG

http://dls.fardamobile.com/review/news/apple%20watch5.JPG

http://dls.fardamobile.com/review/news/apple%20watch6.JPG

http://dls.fardamobile.com/review/news/apple%20watch7.JPG

یک اپلیکیشن نقشه هم برای این ساعت وجود دارد که می‌توانید در آن و گذار کنید و با پیچ کناری در نقشه زوم کنید. قابلیت رهیابی هم در این نقشه کوچک و کارآمد وجود دارد. علاوه بر تمامی این اپلیکیشن‌های کارآمد یک برنامه Digital Touch هم وجود دارد. Digital Touch یک برنامه ارتباط جمعی است برای افرادی که اپل واچ دارند. در این برنامه شما یک لیست از دوستانتان دارید و می توانید برای هرکدام یک نقاشی که بر روی اپل واچ خود کشیده اید، بفرستید. این نقاشی‌ها به صورت همزمان بر روی صفحه نمایش آی واچ طرف مقابل نمایش داده می شود.
قیمت اپل واچ از ۳۵۰ دلار شروع می‌شود و بسته به انتخاب بند‌های مختلف آن قیمت متفاوت خواهد بود. این ساعت از اوایل سال ۲۰۱۵ به بازار عرضه می‌شود اما توسعه دهندگان می‌توانند از هم اکنون به توسعه اپلیکیشن‌های مخصوص آن بپردازند.