شب گذشته در طی مراسم معرفی مک بوک و اپل واچ، نسخه جدید سیستم عامل آی او اس یعنی نسخه ۸٫۲ نیز در دسترس کاربران قرار گرفت. این نسخه سرانجام پس از نسخه های متعدد بتا به صورت عمومی عرضه شد و برای آیفون ۴s، آیپد ۲، آیپد مینی و نسل پنجم آیپاد تاچ به بالا قابل دریافت است.

در این نسخه، از WatchKit یعنی کیت توسعه اپل واچ پشتیبانی بعمل آمده و توسعه دهندگان می توانند اپلیکیشن هایی که برای اپل واچ نوشته اند را منتشر کنند. اپلیکیشن Apple Watch به آی او اس ۸٫۲ اضافه شده که توسط آن می توان عمل همگام سازی یا سینک کردن اپل واچ را با آیفون انجام داد. همچنین بخشی از تنظیمات شخصی سازی اپل واچ نیز توسط این اپلیکیشن روی آیفون صورت می پذیرد.

بروز رسانی iOS 8.2 در اختیار کاربران قرار گرفت

برای آیفون ۵ به بالا نیز اپلیکیشن Activity به آی او اس ۸٫۲ اضافه شده که در آن اطلاعات مربوط به فعالیت های ورزشی کاربر و افتخارات (اچیومنت های) کسب شده توسط اپل واچ نمایش داده می شود. در این به روز رسانی امکانات متعددی نیز به اپلیکیشن Health اضافه شده و بهبودهای زیادی در آن صورت گرفته است. در باقی قسمت های سیستم عامل نیز شاهد بهبودهای بسیاری هستیم.

iOS 8.2 هم اکنون به صورت آپدیت خودکار در قسمت Settings > General > Software Update قابل دریافت است. همچنین می توان از طریق آیتونز نیز این به روز رسانی را انجام داد. اما کاربرانی که از نسخه جیل بریک شده آی او اس استفاده می کنند توجه داشته باشند که برای آی او اس ۸٫۲ هنوز جیل بریکی عرضه نشده و معلوم نیست چه زمانی شاهد جیل بریک شدن آن باشیم. پس اگر تمایل دارید همچنان از آی او اس جیل بریک شده استفاده کنید از این به روز رسانی خودداری کنید.

اما کاربرانی که از آی او اس جیل بریک شده استفاده می کنند و قصد دارند این به روز رسانی را انجام دهند توجه داشته باشند که از قسمت آپدیت خودکار نمی تونند آی او اس ۸٫۲ را دریافت کنند و برای انجام این به روز رسانی بایستی حتما از طریق آیتونز این عملیات را انجام دهند.