HTC برای گوشی Desire Eye خود اندروید آبنبات چوبی را منتشر کرد که البته فقط مختص کاربران تایوانی بود اما حالا اخبار و گزارش‌های منتشر شده از عرضه این آپدیت در سایر نقاط جهان از جمله ایران خبر دارد. دفتر شرکت تایوانی HTC در انگلستان به‌طور رسمی اعلام کرده که دو گوشی هوشمند سری دیزایر یعنی Desire Eye و Desire 816 آپدیت اندروید ۵ را همین روزها دریافت می‌کنند.

آپدیت اندروید 5 برای Desire 816 و Desire Eye عرضه شد

این به‌روزرسانی شامل تمام ویژگی‌های جدید نسخه آب‌نبات چوبی و همچنین افزایش کارآیی این گوشی‌های هوشمند خواهد بود البته هنوز خبری از سنس ۷ نبوده و کاربران این دو گوشی باید به سنس ۶.۵ قناعت کنند. اما بدون شک نسخه ۷ رابط کاربری محبوب HTC نیز در اینده‌ای نه چندان دور، شاید با اندروید ۵.۱، منتشر شود و طبیعی است که ابتدا باید شاهد عرضه آن در پرچمدار قبلی یعنی M8 باشیم.
HTC به‌طور منظم در حال به‌روزرسانی گوشی‌های هوشمند محبوبش به نسخه ۵.۰ اندروید است. این نسخه در حال حاضر برای HTC One و One M8 منتشر شده و حتی دو مدل نسبتاً قدیمی Desire E8 و Butterfly S نیز در چند روز گذشته به اندروید آب‌نبات چوبی آپدیت شده‌اند.
علاوه بر این، براساس شایعات نسبتاً معتبر، مدل‌های One Max ،One mini 2 و One mini نیز در ماه‌های آینده به جمع گوشی‌های بالا اضافه خواهند شد.