هم اکنون بیشتر از ۲۰ روز از عرضه iOS 8.2 گذشته و هنوز خبری از جیل بریک آن نیست. گروه چینی TaiG نیز که نسخه های اخیر آی او اس را جیل بریک کرده اند هنوز جیل بریکی را برای نسخه آخر این سیستم عامل عرضه نکرده اند.

اما جای ناامیدی نیست زیرا این گروه اعلام کرده به زودی جیل بریک پایدار یا untether را برای iOS 8.2 عرضه می کند. این گروه هفته گذشته در تاریخ ۲۷ مارس در شهر پکن میزبان کنفرانس Mobile Security Summit 2015 بود. همایشی که با حضور هکرهای مشهوری از سراسر دنیا از جمله Comex و Chronic برگزار شد. موضوع اصلی این همایش ایجاد پلتفرمی واحد و جهانی برای هکرها و توسعه دهندگان آی او اس بود که بتوانند به گونه ای منظم و دقیق ارتباط خود را با یکدیگر برای عرضه جیل بریک پایدار از نسخه های مختلف آی او اس حفظ کنند.

پیش از این انتظار می رفت گروه TaiG جیل بریک آی او اس ۸٫۲ را در جریان برگزاری این همایش عرضه کند اما این انتشار به تأخیر افتاد. از طرفی این تأخیر باعث شد برخی از سایت های متفرقه دست به انتشار ابزاری برای جیل بریک iOS 8.2 بزنند که گروه TaiG طی خبری رسمیت و صحت این ابزار را رد کرده و کاربران را از استفاده از این ابزار منع کرده است.

حال باید صبر کنیم تا در روزها یا شاید هفته های آینده شاهد عرضه نسخه پایداری از جیل بریک iOS 8.2 از این گروه چینی باشیم. این گروه جزئیاتی از وضعیت فعلی جیل بریک آی او اس ۸٫۲ اعلام نکرده اما اطمینان داده که آن را به زودی عرضه می کند.

 

 

منبع : جی اس ام