براساس گزارش موسسه تحقیقاتی IHS، پرچمدار جدید سامسونگ، Samsung Galaxy S6 EDGE پرهزینه‌ترین گوشی هوشمندی می‌باشد که‌سامسونگ تاکنون تولید کرده است.
بنابر این گزارش، نسخه ۶۴ گیگابایتی این گوشی که برای اپراتور ورایزون موجود است، هزینه ساختی ۲۹۰ دلاری شامل هزینه‌های قطعات و مونتاژ آنها دارد. این هزینه تقریباً ۳۴ دلار بیش از مقداری است که صرف ساختن گلکسی اس ۵ در سال گذشته شده است. حتی گران‌ترین نسخه‌های آیفون ۶ و ۶ پلاس نیز با هزینه کمتری از این گوشی ساخته می‌شود.

Galaxy S6 EDGE پرهزینه ‌ترین گوشی سامسونگ می باشد

IHS تخمین می‌زند که هزینه‌های ساخت دو گوشی گلکسی اس ۵ و آیفون ۶ در گران‌ترین نسخه به‌ترتیب معادل ۲۴۷ و ۲۶۳ دلار می‌باشد. نسخه ۶۴ گیگابایتی Samsung Galaxy S6 EDGE بدون قرارداد ۶۹۹ دلار می‌باشد که برخی نسخه‌ها حتی قیمتی بالاتر نیز دارند.به‌گفته این موسسه تحقیقاتی، هزینه قطعاتی که در دستگاه‌های الکترونیکی استفاده می‌شوند در سال‌های اخیر به‌طور پیوسته افزایش یافته است.
پرهزینه‌ترین قطعه استفاده شده در این گوشی، صفحه نمایش خمیده است که در دو سمت چپ و راست دارای انحنا می‌باشد. این دو بخش از صفحه نمایش، در واقع حکم صفحه‌های مجزایی را دارند که می‌توان برای مشاهده نوتیفیکیشن‌ها و برخی نرم‌افزارها از آن استفاده نمود. رسویلر می‌گوید ساخت و مونتاژ این صفحه نمایش، هزینه‌ای ۸۵ دلاری برای سامسونگ در بردارد.
قطعه گران بعدی چیپست Exynos 7 است که تقریباً ۲۹.۵۰ دلار هزینه دارد. این گوشی دارای نخستین چیپست موبایلی است که با تکنولوژی ۱۴ نانومتری تولید می‌شود تا گرمای کمتری را در فضایی محدود ایجاد کند. تنها پردازنده‌های ۱۴ نانومتری دیگری که می‌توانید پیدا کنید مربوط به اینتل هستند. این در حالی است که انتظار می‌رود اپل در نسل بعدی آیفون از چیپست ۱۴ نانومتری استفاده نماید.
همچنین براساس تخمین این موسسه، حافظه ذخیره سازی ۶۴ گیگابایتی در Samsung Galaxy S6 EDGE هزینه‌ای بالغ بر ۲۵ دلار دارد. علاوه بر این، بعد از کالبدشکافی این گوشی مشخص شد که یک چیپ بیس‌باند برای اتصال به شبکه‌های موبایل در نسخه Verizon Samsung Galaxy S6 EDGE، به‌کار رفته که ۱۵ دلار هزینه دربردارد.