مایکروسافت به تازگی در کنفرانس Build خود در سانفرانسیسکو جزئیات بیشتری از سیستم عامل ویندوز ۱۰ نسخه دسکتاپ، در اختیاران کاربران قرار داده در حالی که در مورد نسخه موبایل این سیستم عامل اطلاعات زیادی را منتشر نکرده است. پیش از این، جو بلفویر، مدیر بخش سیستم عامل این شرکت اعلام کرده بود که ویندوز ۱۰ نسخه گوشی های موبایل اواخر امسال عرضه می شود.
اکنون خبرهایی به گوش می رسد که مایکروسافت تصمیم دارد دو گوشی رده بالای لومیا را با سیستم عامل جدید خود معرفی کند. انتظار می رود که این گوشی های لومیا از ابتدا با سیستم عامل ویندوز ۱۰ راهی بازار شوند.

مایکروسافت دو گوشی رده بالای لومیا را اواخر امسال راهی بازار خواهد کرد

از میان این دو گوشی، نمونه پیشرفته تر و گرانقیمت تر با نام رمز Cityman شناخته می شود و دارای ویژگی هایی همچون صفحه نمایش ۵٫۷ اینچی QHD، تراشه اسنپ دراگن کوالکام با پردازنده ۸ هسته ای، ۳ گیگابایت حافظه رم، ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقاء و باتری ۳۳۰۰ میلی آمپری قابل تعویض، خواهد بود. این اسمارت فون از یک دوربین خارق العاده ۲۰ مگاپیکسلی که از جدیدترین تکنولوژی PureView بهره می برد، در پشت گوشی و یک دوربین ۵ مگاپیکیلی در جلوی گوشی برخوردار است.
مدل دیگر با نام رمز Talkman از ویژگی هایی همچون صفحه نمایش ۵٫۲ اینچی QHD، تراشه اسنپدراگون کوالکام ۶ هسته ای، ۳ گیگابایت حافظه رم، ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی و باتری ۳۰۰۰ میلی آمپری برخوردار است. این گوشی نیز همچون نمونه قبلی یک دوربین ۲۰ مگاپیکسلی در پشت گوشی و یک دوربین ۵ مگاپیکسلی در جلو دارد.