تا پیش از عرضه Vivo X5 Pro به بازار و استفاده آن از اسکنر عنبیه چشم، که در دوربین جلو قرار گرفته، می شنیدیم که تولیدکننده های بسیاری علاقه مندند از این ویژگی در گوشی های جدیدشان استفاده کنند.
در خبرها آمده بود TCL 3S اسکنر عنبیه چشم برای گوشی همراه آماده کرده که قیمتی برابر ۱۲۹ دلار امریکا دارد. در ماه مه نیز خبرهایی حاکی از قرار دادن اسکنر عنبیه چشم در دو گوشی رده بالای لومیا توسط مایکروسافت منتشر شد. این گوشی های لومیا نام رمز لومیا Talkman و لومیا Cityman را به خود اختصاص داده اند.
اما خبرهای درزکرده از این گوشی ها و شایعاتی که یکی پس از دیگری منتشر می شود درباره قرار گرفتن اسکنر عنبیه چشم در مدل Cityman سخن می گویند و گفته می شود این مدل همان لومیا ۹۴۰XL است، در حالی که مدل Talkman از اسکنر عنبیه چشم بی بهره خواهد بود و احتمالا همان لومیا ۹۴۰ است.

گوشی Lumia 940XL به اسکنر چشم مجهز خواهد بود

طبق آخرین آمار و ارقام منتشرشده در comScore، ویندوز فون ۲۱ درصد سهم بازار خود را بین ماه های ژانویه و آوریل از دست داده و حال باید دید اضافه کردن اسکنر عنبیه چشم می تواند این سهم از دست رفته را بازگرداند یا خیر. مایکروسافت پیش از این گفته بود پرچمدار خود را با انتشار ویندوز ۱۰ عرضه می کند و حالا، با مشخص شدن عرضه ویندوز ۱۰ در ماه جولای، احتملا پرچمدار جدید این شرکت نیز در همان تاریخ رونمایی می شود.