اپل موزیک، که دوشنبه شب هجدهم خرداد در کنفرانس WWDC اپل معرفی شد، خبر ارائه دو نوع سرویس برای کاربران iOS را با خود به همراه آورد. یکی از این سرویس ها رایگان است و البته محدودیت هایی دارد و سرویس دیگر پولی است و حق اشتراکش ماهانه ۹٫۹۹ دلار برای هر کاربر یا ۱۴٫۹۹ دلار برای خانواده ای ۶ نفره است. اما برخلاف دیگر سرویس های اپل، این بار این سرویس برای اندروید نیز ارائه می شود و صاحبان گوشی های اندرویدی این فرصت را دارند که از بخش پولی این سرویس استفاده کنند، اما بخش رایگان این سرویس در نسخه اندروید اپلیکیشن اپل موزیک عرضه نمی شود.
اپل موزیک اولین اپلیکیشن اندرویدی تولید اپل خواهد بود. این اپلیکیشن اواخر پاییز امسال منتشر می شود، اما تفاوتی اساسی با نسخه iOS آن دارد. کاربران اندروید اجازه دسترسی به بخش رایگان این استریم را ندارند. بخش رایگان اپل موزیک امکان دسترسی به شبکه رادیویی Beats One و برخی رادیوهای دیگر اپل را در اختیار کاربران قرار می دهد و رد کردن تعداد محدودی از آهنگ ها نیز برای آنها امکان پذیر است.

اپل موزیک روی اندروید سرویس رایگان نخواهد داشت

در حال حاضر ۴۵ میلیون از ۶۰ میلیون کاربر اسپاتیفای از بخش رایگان این سرویس در قبال شنیدن آگهی استفاده می کنند. در سرویس پاندورا نیز تنها ۴ درصد کاربران حق اشتراک ماهانه پرداخت می کنند. به جز رد کردن تعداد نامحدودی آهنگ، ویژگی های دیگری همچون امکان دستیابی به کل کتابخانه اپل موزیک، اضافه کردن موزیک به موزیک های شخصی کاربر و گوش کردن آفلاین به موزیک بخشی از ویژگی هایی است که اپل برای جذب مشترکان پولی به کار می گیرد.