کمتر از دو ماه قبل بود که اپل در کنفرانس WWDC 2015 خبر داد کاربران آی او اس می‌توانند در iOS 8.4 از سرویس اپل موزیک بهره‌مند شوند. حالا به موعد مقرر رسیده‌ایم و قرار است روز ۳۰ ژوئن مصادف با ۹ تیر ماه ساعت ۸ صبح به وقت سن فرانسیسکو نسخه ۸.۴ آی او اس برای کاربران این پلتفرم عرضه شود
نکته عجیبی که در این عرضه وجود دارد این است که اپل بر خلاف همیشه که سیستم عامل آی او اس را ساعت ۱۰ صبح برای دانلود در اختیار کاربران می‌گذاشت، این بار قصد دارد ۲ ساعت زودتر یعنی ساعت ۸ صبح آن را در دسترس عموم قرار دهد. طبق برنامه قرار است ساعت ۸ صبح به روز رسانی به آی او اس ۸.۴ آغاز شود و کاربران می‌توانند پس از نصب اشتراک خود را به صورت رایگان و سه ماهه در سرویس اپل موزیک ثبت کنند.

سپس یک ساعت بعد یعنی ساعت ۹ صبح رادیوی پخش موسیقی Beat 1 آنلاین می‌شود و کار خود را رسما آغاز می‌کند. تمام کاربرانی که یک اپل آی دی منحصر بفرد در اختیار دارند می‌توانند به صورت رایگان و تا مدت زمان سه ماه از خدمات اپل موزیک بهره‌مند شوند. اما پس از این مدت سه ماهه رایگان اگر تمایل به ادامه استفاده از این سرویس داشته باشند بایستی ماهانه ۱۰ دلار برای آن پرداخت کنند.

باید دید اپل موزیک که به صورت مستقیم قصد رقابت با سرویس مشهور و با سابقه اسپاتیفای را دارد تا چه مقدار می‌تواند در جذب کاربران موفق عمل کند. پیش از این در خبرها داشتیم که اپل برای کاربران پلتفرم اندروید نیز امکان استفاده از خدمات اپل موزیک را فراهم خواهد کرد. اما هنوز مشخص نیست که چه زمانی این اتفاق خواهد افتاد.

کاربرانی که از ایران قصد دارند آی او اس خود را به نسخه ۸.۴ ارتقا دهند می‌توانند ساعت ۱۹:۳۰ به وقت ایران این به‌روزرسانی را دریافت کنند. در نظر داشته باشید که اگر قصد استفاده از آی او اس جیلبریک شده را دارید باید فعلا قید آپدیت به نسخه ۸.۴ را بزنید چراکه هنوز برای این نسخه جیلبریکی منتشر نشده است.