در جریان مراسم معرفی آیفون‌ها و آیپدهای جدید که شب گذشته برگزار شد اپل اعلام کرد نسخه نهایی سیستم عامل iOS 9 را روز ۱۶ سپتامبر یعنی ۲۵ شهریور ماه عرضه می‌کند. این نسخه از آی‌او‌اس پیشرفت‌های متفاوتی نسبت به نسخه قبل خود دارد که از جمله آنها می‌توان به مالتی‌تسکینگ جدیدتر و بهتر، اپلیکیشن News و بهبودهای فراوان در عملکرد دستیار صوتی سیری اشاره کرد.

آی‌او‌اس ۹ برای اغلب دستگاه‌هایی که از این سیستم عامل پشتیبانی می‌کنند عرضه می‌شود. بدین‌ترتیب آیفون‌های ۴s به بالا، آیپد ۲ به بالا و نسل پنجم و ششم آیپاد تاچ به نسخه نهم آی‌او‌اس به‌روزرسانی می‌شوند. دریافت این نسخه در روز مذکور به‌صورت خودکار از طریق آدرس Settings > General > Software Update قابل انجام است. همچنین می‌توان با کمک آیتونز نیز این آپدیت را انجام داد.

نسخه نهایی iOS 9 روز ۲۵ شهریور عرضه می‌شود

اما قابل توجه کاربرانی که از آی‌او‌اس جیلبریک شده استفاده می‌کنند باید گفت که نسخه نهم آی‌او‌اس هنوز جیلبریک نشده و مشخص نیست که این اتفاق چه زمانی صورت پذیرد. در نتیجه اگر قصد دارید جیلبریک آی‌او‌اس خود را حفظ کنید بهتر است فعلا آی‌دیوایس خود را روی همین نسخه‌ای که هم‌اکنون در حال استفاده از آن هستید نگه دارید.