نسل نهم گوشی‌های هوشمند این شرکت با نام‌های آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس رسما معرفی شدند. پیش از این به لطف عکس‌ها و اطلاعات متعددی که لو رفته بود تاحدودی با دو پرچمدار جدید اپل آشنا شده بودیم.
طراحی کلی آیفون ۷ مانند آیفون ۶اس است، اما با تغییراتی نیز همراه بوده؛ مثلا خطوط وسطی آنتن حذف شده که باعث بهبود ظاهری در قسمت پشت بدنه دستگاه شده است. آیفون‌های جدید اپل یک رنگ جدید نیز دارند و آن JetBlack نام گرفته‌است. البته رنگ Black نیز برای آیفون ۷ در نظر گرفته شده و سایر رنگ ها یعنی طلایی، رزگلد و نقره ای نیز کماکان عرضه می‌شوند.

iphone7-7plus
مانند سال‌های گذشته، آیفون ۷ و ۷ پلاس با بهبود‌های سخت‌افزاری چشمگیری نسبت به مدل قبلی خود همراه بوده‌اند. قلب تپنده آیفون‌های جدید A10 Fusion طراحی‌شده توسط اپل و ساخت شرکت تایوانی TSMC است. کمک پردازنده M10 درون پردازنده اصلی جا خوش کرده است. رم آیفون ۷، مانند سال گذشته، ۲ گیگابایت است.
اما اپل امروز زمان زیادی را به دوربین آیفون های جدیدش اختصاص داد. دوربین آیفون ۷ پلاس همانطور که از مدت ها پیش صحبت هایی در مورد آن به گوش میرسید، دوگانه است؛ دو دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با ۴ فلشر LED. دوربین جلوی این گوشی نیز ارتقا یافته و اکنون ۷ مگاپیکسلی است. دوربین آیفون ۷ اما دوگانه نیست و البته با توجه به شایعات هم انتظار دوربین دوگانه نمی رفت. این گوشی دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اصلی و دوربین ۷ مگاپیکسلی جلو دارد. دوربین اصلی هر دو گوشی مجهز به لرزشگیر اپتیکی تصویر است.
برخلاف انتظار دکمه خانه هنوز هم روی آیفون های جدید دیده می‌شود و از این گوشی حذف نشده است؛ دکمه خانه ای که اکنون حساس به میزان فشار است و به لطف موتور لرزشی Taptic Engine حس دکمه فیزیکی را به کاربر می‌دهد. اما پورت ۳٫۵ میلی متری آیفون حذف شده است و ایرپادهای جدید اپل به پورت لایتنینگ مجهز می‌شود.
آیفون ۷ و ۷ پلاس از لحاظ ابعاد با نسل قبلی خود یکسان هستند اما وزن آنان کمی کاهش پیدا کرده است. آیفون ۷،  ۵ گرم و آیفون ۷ پلاس ۴ گرم نسبت به مدل سال گذشته سبک‌تر شده است.