درست است که اخبار مربوط به دیوایس‌های پرچمدار هواوی، در بسیاری از سرخط‌های خبری دنیای فناوری دیده و شنیده می‌شود، اما این گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه هواوی هستند که با قیمت‌های مناسب، از محبوبیت بیشتری در بین کاربران برخوردارند. اخیرا باخبر شدیم که شرکت آنر (زیربرند هواوی) در روز دوشنبه ۲ آوریل ۲۰۱۸ (۱۳ فروردین ۱۳۹۷) از اسمارت‌فون جدیدی – تحت عنوان Honor 7A – رونمایی کرده است. از شیوه نامگذاری آنر مشخص است که این گوشی قرار است جانشین Honor 6A – که در سال گذشته معرفی شده بود – باشد. برخی کارشناسان معتقدند Honor 7A با الهام از Honor View 10 ساخته شده و عده دیگری آن را ورژن ارزان‌تر Huawei P Smart می‌دانند. ظاهرا این گوشی جدید با نام Glory Play 7A نیز عرضه خواهد شد.

آنر در ساخت این دستگاه از چیپ‌ست نه چندان قدرتمند اسنپ‌دراگون ۴۳۰ استفاده کرده است. این چیپ‌ست ۸ هسته‌ای متشکل از ۲ کلاستر ۴ هسته‌ای (بر مبنای معماری پردازنده‌های Cortex A53) با حداکثر سرعت ۱٫۵ گیگاهرتز بوده و از واحد پردازش گرافیکی Adreno 505 بهره می‌برد. حافظه داخلی این گوشی ۳۲ گیگابایت اعلام شده، اما آنر برای حافظه RAM دو گزینه ۲ یا ۳ گیگابایتی را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار داده است. با توجه به وجود یک اسلات اختصاصی برای کارت حافظه، می‌توان فضای ذخیره‌سازی را تا ۲۵۶ گیگابایت دیگر نیز افزایش داد.

Honor 7A یک گوشی دو سیم‌کارته بوده و همانطور که گفته شد، با توجه به اسلات اختصاصی برای میکرو اس‌دی، کاربر می‌تواند همزمان با افزایش حافظه داخلی، از هر دو سیم‌کارت استفاده کند. از دیگر امکانات ارتباطی این اسمارت‌فون، می‌توان به بلوتوث نسخه ۴٫۲، وای-فای ۸۰۲٫۱۱b/g/n، سامانه‌های ناوبری جی‌پی‌اس و Glonass و درگاه microUSB اشاره کرد. جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون و رادیو اف‌ام – که امروزه در کمتر پرچمداری دیده می‌شود – از دیگر امکانات Honor 7A به شمار می‌روند.

آنر مدعی‌ست، برای قابلیت‌های صوتی Honor 7A هنگام استفاده از هدست از اکثر امکانات تکنولوژی Histen – که در ساخت پرچمدارهای هواوی استفاده می‌شود – کمک گرفته شده است. در صورتی که کاربر از هدست استفاده کند، صدای ۳ بعدی فراگیر در ۳ حالت مختلف برای وی شبیه‌سازی خواهد شد: حالت listen (صدای معمولی در گوش)، حالت front (گویی صدا از جلو به سوی کاربر پرتاب می‌شود) و حالت broad (گویی صدا دورتادور سر را احاطه کرده است). همچنین در این گوشی از یک اسپیکر بزرگ ۱۲۱۷ استفاده شده که حجم صدای آن از ۸۵ به ۸۸ دسی‌بل افزایش یافته است. به گفته آنر، این افزایش ۳ دسی‌بلی، حجم صدای این گوشی را در قیاس با گوشی‌های معمولی هم‌طراز، ۲ برابر کرده است. البته قضاوت نهایی باید پس از عرضه گوشی انجام شود تا ببینیم این ادعاها تا چه حد واقعیت دارند.

سیستم عامل Honor 7A اندروید اوریو بوده و رابط کاربری اختصاصی هواوی (EMUI 8.0) ساختار منویی آن را شکل داده است. ظرفیت باتری غیرقابل تعویض این گوشی، ۳,۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت عنوان شده، ولی از قابلیت شارژ سریع حرفی به میان نیامده است. ناگفته نماند، حسگر اثر انگشت نیز در پشت دستگاه تعبیه شده و از عملکردهایی چون فشار طولانی مدت برای ایفای نقش شاتر و پرداخت موبایلی پشتیبانی می‌کند.

قیمت Honor 7A در مدل ۲GB/32GB معادل ۷۹۹ یوان (با نرخ کنونی تبدیل ارز، حدود ۱۲۷ دلار) و در مدل ۳GB/32GB برابر با ۹۹۹ یوان (حدود ۱۵۸ دلار) اعلام شده است. این قیمت‌ها بسیار مناسب به نظر می‌رسند. درست است که قبل از آنر، برندهایی چون Ulefone و Leagoo نیز امکاناتی مثل نمایشگر ۱۸:۹ و ۲ دوربین در پشت را با قیمت‌هایی پایین ارائه کرده بودند، اما آنر یکی از نخستین برندهای مطرح است که دست به چنین کاری زده است.