اپل گزارش مالی خود را برای سه ماهه اول سال ۲۰۱۳ ارائه کرد که این گزارش تا پایان ماه دسامبر ۲۰۱۲ را شامل می‌شود.در جدولی که مشاهده می‌کنید گزارش مالی اپل به علاوه مقایسه آن با سه ماهه قبل و همین سه ماه برای سال قبل نشان داده است.

ارائه گزارش مالی شرکت اپل برای سه ماهه اول سال 2013

 

همانطور که مشاهده می‌کنید درآمد و سود اپل نسبت به سه ماهه قبل افزایش داشته، فروش آیفون نیز به علت معرفی آیفون ۵ افزایش چشمگیری پیدا کرده، در ضمن اینکه فروش آیپد نیز به علت معرفی آیپد مینی و آیپد نسل چهارم نیز افزایش چشمگیری نسبت به سه ماهه قبل داشته است.

در دو محصول آیفون و آیپد همانطور که می‌بینید هم نسبت به سه ماهه قبل و هم نسبت به سه ماهه اول سال ۲۰۱۲ فروش افزایش داشته اما اتفاق بد برای اپل در مورد آیپاد و مک رخ داده است که با اینکه فروش این دو دستگاه نسبت به سه ماهه قبل افزایش داشته اما فروش هر دو دستگاه نسبت به سه ماهه اول سال گذشته کاهش چشمگیری پیدا کرده است.

با انتشار این گزارش اپل توانست به عنوان پردرآمدترین شرکت در تاریخ معرفی شود و همچنین بیشترین درآمد را در سه ماهه چهارم سال کسب کرده است.

با این وجود که اپل این رکورد خیره کننده را به ثبت رساند اما بازار سهام روی خوش به این موضوع نشان نداد و سهام اپل ۱۱ درصد سقوط را نشان می‌دهد.