گرچه این روزها اکثر کاربران موبایل در دنیا مشترک آندرویید هستند و تقریبا همه آنها مدام با این گوشی‌های خود سر و کله می‌زنند، اما آمارها نشان داده که کاربران گوشی‌های هوشمند آیفون استفاده بیشتری از گوشی‌های‌شان می‌کنند و نسبت به آندروییدی‌ها فعال‌ترند. آمارهای جدید نشان داده که کاربران آیفون ۷ برابر فعال‌تر از کاربران گوشی‌های آندروییدی هستند.
این در حالی است که آندرویید هم‌اکنون ۸۵ درصد سهم بازار موبایل دنیا را در اختیار دارد و جایگاه شماره یک پلات‌فورم‌های موبایلی را به خود اختصاص داده است. اما iOS که فعال‌ترین کاربران موبایلی را دارد با ۱۱/۹ درصد سهم، جایگاه دوم سیستم‌عامل‌های موبایلی را به خود اختصاص داده است. با این حال تعداد کاربران آندرویید تقریبا هفت برابر بیشتر از کاربران سیستم‌عامل iOS اپل است.
اما هنگامی که هر دو پلات‌فورم آندرویید و iOs در زمینه وب‌گردی و استفاده از برنامه‌های نرم‌افزاری مورد مقایسه قرار می‌گیرد نتیجه مشابهی حاصل می‌شود. مثلا آمارها نشان داده که ۴۴/۶۲ درصد کاربران آندرویید به وبگردی می‌پردازند، این در حالی است که تعداد کاربران آیفون ۴۴/۱۹ درصد گزارش شده است.
از سوی دیگر در زمینه خرید برنامه‌های نرم‌افزاری کاربران iOS فعالیت بیشتری نسبت به آندرویید دارند و بنابراین درآمد اپل در این زمینه از گوگل بیشتر است.
گزارش‌ها حاکی است بیشترین نفوذ آندرویید در کشورهای در حال توسعه است و عموما کاربران این مناطق کمتر از تلفن خود برای اتصال به اینترنت استفاده می‌کنند. این در حالی است که اکثر کاربران iOS مدام به اینترنت دسترسی دارند و از این دستگا‌ه‌ها بیشتر برای دسترسی و کاربردهای مبتنی بر وب استفاده می‌کنند.
با توجه به چنین آماری می‌توان آمار مربوط به تسلط آندرویید بر بازار جهانی موبایل را نیز فقط به لحاظ عددی دانست، زیرا همه‌ کاربران موبایل ارزش برابری ندارند و کاربرانی با ارزش‌تر و فعال‌ترند که گوشی ‌هوشمند را نه ‌تنها برای برقراری مکالمات تلفنی بلکه برای استفاده از سرویس‌ها و قابلیت‌ها متعدد آن مورد استفاده قرار می‌دهند.
البته نباید کاربران سیستم‌عامل ویندوز فون و بلک‌بری را هم دست‌کم گرفت زیرا هر دو پلات‌فورم اگرچه سهم کمی از بازار موبایل دنیا را در اختیار دارند،‌ اما کاربران‌شان در رده حرفه‌ای‌ها قرار می‌گیرند. زیرا کار با هر دو سیستم‌عامل نه تنها ساده نیست، بلکه بیشتر کسانی این پلات‌فورم‌ها را مورد استفاده قرار می‌دهند که در رده کاربران کم‌سواد یا بی‌سواد نیستند.

 

منبع : رسانه موبنا