شرکت HTC گوشی های تحت ویندوز 8 خود را روانه بازار کرد

شرکت اچ‌ تی‌ سی گوشی‌های هوشمند خود را تحت ویندوز فون ۸ را راهی بازار کرده است. HTC دو مدل گوشی خود با نام‌های Windows Phone 8X و Windows Phone 8S رونمایی کرده و ظاهرا به تازگی وارد بازار می‌شود.
۸X جدیدترین محصول اچ‌تی‌سی و یکی از نخستین گوشی‌هایی است که با پشتیبانی از ویندوز فون هشت مایکروسافت به بازار آمده است.این گوشی از همه سرویس‌های شبکه نسل دوم و سوم و Micro-SIM  پشتیبانی می‌کند.ابعاد این گوشی ۲/۶۶×۴/۱۳۲ میلی‌متر است و ۱۰ میلی‌متر ضخامت و ۱۳۰ گرم وزن دارد.
صفحه نمایش این گوشی ۳/۴ اینچی لمسی خازنی از نوع S-LCD2 است و می‌تواند تصاویر را با کیفیت ۱۲۸۰×۷۲۰ پیکسل نمایش دهد.صفحه نمایش ضدخش Corning Gorilla Glass 2 است، از جک صوتی ۵/۳ میلی‌متری پشتیبانی می‌کند و از ارتقا دهنده صوتی Beats Audio بهره می‌برد.
حافظه داخلی این گوشی ۱۶ گیگابایتی است و یک گیگابایت RAM دارد، اما امکان ارتقای حافظه در این گوشی وجود ندارد. بنابراین کاربران باید به این حجم حافظه بسنده کنند.
از دیگر ویژگی‌های این گوشی می‌توان به پشتیبانی از اتصالات GPRS، EDGE، HSUPA، Wi-Fi، بلوتوث، NFC و microUSB اشاره کرد.دوربین گوشی X8 اچ‌تی‌سی ۸ مگاپیکسلی است و می‌تواند تصاویری با وضوح ۲۴۴۸×۳۲۶۴ پیکسل ثبت و با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه تصویر ویدیویی با کیفیت ۱۰۸۰ پیکسل با زوم مداوم ضبط کند.
دوربین ثانویه این گوشی هم ۱/۲مگاپیکسلی با قابلیت نمایش تصاویر چت ویدیویی با کیفیت ۱۰۸۰ پیکسل است.پردازنده گوشی X8 دو هسته‌ای ۵/۱ گیگاهرتزی MSM8960 Snapdragon کوالکام است و از پردازشگر گرافیکی Adreno 225 بهره می‌برد.مرورگر این گوشی HTML5 است و از GPS و فایل‌های صوتی و تصویری MP3/WAV/eAAC+/WMA و MP4/H.264/H.263/WMV پشتیبانی می‌کند و قابلیت حذف نویز با میکروفن اختصاصی را دارد و می‌توان تصاویر ویدیویی و عکس‌ها را ویرایش کرد.
باتری این گوشی هم ۱۸۰۰ میلی‌آمپری لیتیوم یونی است که امکان نگه‌داشتن شارژ به مدت زیادی را دارد.یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های گوشی X8 تنوع رنگی‌ آن است که بنابر سلیقه‌های متفاوت در رنگ‌های درخشان ارایه شده است. این گوشی در رنگ‌های آبی، مشکی، قرمز و زرد به بازار عرضه شده است.
دومین محصول HTC با پشتیبانی از ویندوز فون هشت، ۸S نام دارد.این گوشی هم همانند نسخه قبلی از سرویس‌های شبکه GSM و HSDPA پشتیبانی می‌کند.۸S نسبت به گوشی قبلی صفحه نمایش کوچک‌تری دارد. نمایشگر در این گوشی ۴ اینچی است اما ضخامت چند دهم میلی‌متر بیشتر شد و وزن کاهش یافته است.وزن این گوشی ۱۱۳ گرم است و صفحه نمایش لمسی آن از نوع S-LCD است و می‌تواند تصاویر را با کیفیت ۸۰۰×۴۸۰ پیکسل نمایش دهد.
صفحه نمایش ضد خش Corning Gorilla Glass، جک صوتی ۵/۳ میلی‌متری و پشتیبانی از زنگ‌های WAV، MP3 و ویبره از امکانات این گوشی به شمار می‌رود.
حافظه داخلی این گوشی ۴ گیگابایت است و ۵۱۲ مگابایت RAM دارد اما با کارت microSD امکان ارتقای حافظه تا ۳۲ گیگابایت را خواهد داشت.از دیگر ویژگی‌های این گوشی می‌توان به اتصالات GPRS، EDGE، HSUPA، Wi-Fi، بلوتوث v3.1و microUSB اشاره کرد.دوربین در گوشی S8 نسبت به نسخه قبلی از کیفیت کمتری برخوردار است.
دوربین این گوشی ۵ مگاپیکسلی با زوم خودکار، فلش LED، نشانگذاری تصاویر، زوم لمسی و تشخیص صورت است و می‌توان تصاویر ویدیویی را با کیفیت ۷۲۰ پیکسل و سرعت ۳۰ فریم در ثانیه ضبط کرد.این گوشی دوربین ثانویه ندارد و از پردازنده یک گیگاهرتزی دوهسته‌ای Snapdragon S4 کوالکام و پردازشگر گرافیکی Adreno 225  بهره می‌برد.
گوشی S8 همچنین از فایل‌های صوتی و تصویری MP3/WAV/WMA/eAAC+ و MP4/WMV/H.264/H.263، GPS و باتری ۱۷۰۰ میلی‌آمپری بهره می‌برد.
این گوشی در رنگ‌های قرمز، آبی و خاکستری در اختیار مشتریان قرار گرفته است.

دیدگاه کاربران

  1. امیر هاشمی گفت:

    سلام گوشی اچ تی سی تحت ویندوز معرفی شده آیا نرم افزارهای طراحی مثل کد و ایتبز را پشتیبانی می کند؟