یکی از اسمارت فون های ناشناخته سامسونگ که با کد SM-G903F فاش شده، اخیرا در بنچمارک GeekBench خبرساز شده است. این گوشی برای دومین بار است که سر از خبرگزاری ها در می آورد زیرا اولین بار نیز هنگام گرفتن تاییدیه Wi-Fi به صورت غیررسمی رونمایی شده بود!

اگر شایعات صحت داشته باشند سامسونگ در حال تولید و معرفی اسمارت فونی به نام Galaxy S5 Neo است که تا چند وقت آینده به صورت رسمی معرفی خواهد شد. نکته مبهم این است که چرا در حالی که گلکسی اس ۶ معرفی شده، همچنان از محصولاتی با پسوند S5 رونمایی به عمل می آید. به نقل از مقامات رسمی سامسونگ، این کمپانی به دنبال محدود کردن سری ها و محصولات متنوع خود است و دیگر قصد ندارد اسمارت فون های جانبی مانند Active، Neo یا Plus برای پرچمدارانش تولید کند حال آنکه معرفی S5 Neo با این اطلاعیه در تناقض بوده و هنوز تصمیم نهایی سامسونگ مشخص نشده است.

اسمارت فون جدید سامسونگ با یکی از پردازنده های سری اگزینوس به نام Exynos 7580 روانه بازار می شود که نه تنها خود گوشی بلکه پردازنده آن نیز تاکنون معرفی نشده و پیش از آن در هیچ محصول دیگری مورد استفاده قرار نگرفته است. شایعات حاکی از آن است که این پردازنده از نوع ۸ هسته ای با فرکانس ۱٫۶ گیگاهرتز و معماری ARM Cortex-A53 خواهد بود که این اطلاعات توسط بنچمارک GeekBench نیز به تایید نهایی رسیده اند. از جمله دیگر مشخصات قطعی S5 Neo می توان به رم ۲ گیگابایتی و اندروید لالیپاپ نسخه ۵٫۱٫۱ اشاره کرد.

رقیب همرده پردازنده جدید سامسونگ را می توان در محصولات کوالکام با نام Snapdragon 615 پیدا کرد که مشابه باExynos 7580 از ۸ هسته ARM با معماری Cortex-A53 بهره می برد. آزمایش های انجام شده توسط GeekBench نشان می دهد که محصول کره ای در رقابت تک هسته ای و چند هسته ای، رقیب امریکایی خود را با اقتدار شکست می دهد. در واقع امتیازهای کسب شده توسط ۷۵۸۰ میان پردازنده های Snapdragon 615 و Snapdragon 801 هستند که در آغاز بر روی Galaxy S5 قرار گرفته بود.

 

 

منبع : جی اس ام