با نزدیک شدن به روز معرفی رسمی گلکسی اس ۴ اخبار به دست آمده از آن بیشتر می شود. به نظر می رسد استفاده از قابلیت دنبال کردن چشم کاربردی تر از کذشته شده است.

دو قابلیت ابتدایی در نسل پیشین گلکسی اس ۳ و نوت ۲ مشاهده شده است اما با اضافه شدن Smart Pause و Smart Scroll سامسونگ می خواهد نسل چهارم کهکشانی خود را متمایز کند. تکنولوژی Smart Pause همانند Smart Stay عمل خواهد کرد با این تفاوت که در Smart Stay با نگاه کردن به متن صفحه گوشی روشن می ماند و در Smart Pause در هنگام تماشای فیلم با برگرداندن سر فیلم متوقف و پس از تشخیص دوباره چشم ادامه پیدا خواهد کرد. Smart Scroll در اینترنت گردی به شما کمک خواهد کرد. در زمانی که شما به صفحه نگاه کنید بعد از مدتی به صورت خودکار گوشی برای شما عمل پایین بردن صفحه را انجام می دهد.

CPU هشت هسته ای با فرکانس کاری ۱٫۸ گیگاهرتز برای متعجب کردن هر کسی کافی است. رزولوشن ۱۹۲۰*۱۰۸۰ یا همان FHD با چگالی ۴۸۰ نقطه در هر اینچ قدرت بینایی شما را به چالش خواهد کشید.

شاید آخرین قابلیت مهم Samsung Orb باشد که همان Photo Sphere آندروید است که توسط سامسونگ دست کاری شده است این قابلیت را قبلا در نکسوس ۴ دیده ایم حال باید تغییرات اعمال شده سامسونگ را به نظاره نشست.