شرکت LG پس از مدت‌ها انتظار سرانجام گوشی هوشمند جدید خود موسوم به Optimus LTE2 را با قابلیت‌های متفاوت نسبت به محصولات مشابه از جمله رم ۲ گیگابایتی معرفی کرد.

به گزارش ایستنا، در حالی که هنوز هیچ خبر رسمی در مورد نسل جدید فناوری مخابراتی بی‌سیم موسوم به LTE2 منتشر نشده است، شرکت LG این محصول جدید را با قابلیت یاد شده معرفی کرد که قرار است به زودی در اختیار مشترکان مخابراتی کره جنوبی قرار گیرد. لازم به ذکر است که گوشی‌های Galaxy S III سامسونگ و HTC One X نیز قادر به پشتیبانی از این شبکه مخابراتی هستند.

این گوشی هوشمند کره‌ای نمایشگر لمسی ۴٫۷ اینچی از نوع TrueHD IPS با کیفیت تصویر ۷۲۰ پیکسلی دارد. طول، عرض و ضخامت گوشی یاد شده به‌ترتیب ۱۳۴٫۷، ۶۹٫۵ و ۸٫۹ میلیمتر است و ۱۴۵ گرم وزن دارد. از جمله لوازم اضافه که به همراه گوشی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد می‌توان به شارژر بی‌سیم همراه با یک پد شارژ کننده به قیمت ۸۵ دلار و محافظ باتری به قیمت ۳۳ دلار اشاره کرد.

گوشی هوشمند Optimus LTE2 شامل پردازنده مرکزی Qualcomm Snapdragon S4 می‌شود که دو هسته پردازشگر مرکزی از نوع Krait را با توان ۱٫۵ گیگاهرتز در خود جا داده است. این محصول نخستین گوشی هوشمند در دنیا محسوب می‌شود که برای آن رم ۲ گیگابایتی در نظر گرفته شده است.

از دیگر امکانات به کار رفته در این گوشی هوشمند پیشرفته می‌توان به نسخه ۴ سیستم‌عامل اندروید، پردازنده گرافیکی Adreno 220، دوربین دیجیتالی ۸ مگاپیکسلی همراه با فلش LED و دوربین دوم با کیفیت ۱٫۳ مگاپیکسل اشاره کرد. امکانات ارتباطی این گوشی نیز شامل گیرنده ارتباطی کوتاه‌بورد NFC، بلوتوث ۴٫۰، DLNA، USB 2.0 همراه با خروجی صوتی ۵٫۱ کاناله و … می‌شوند. باتری ۲۱۵۰ mAh این گوشی قادر است در حالت استفاده ۱۰ ساعت و در زمان آماده‌باش ۲۵۵ ساعت انرژی را در خود نگه دارد. قیمت این محصول ۸۰۰ دلار اعلام شده است.