دیشب اپل از آخرین نسخه ی iOS پرده برداشت iOS6 200 قابلیت جدید را برای آیفون و آی پد به ارمغان می آورد، نوسازی سیستم عامل شامل بروزرسانی برای سیری نیز می شود. به علاوه iOS6 با گزینه های شخصی سازی بیشتری همراه خواهد بود که چند نمونه آن را بیان می کنیم:

یکی از آن ها شامل گزینه ی جدید مزاحم نشوید است که به شما اجازه می دهد تا به طریقی تلفن را تنظیم کنید که در زمان های مشخصی صدای آن قطع شود و حتی نمایشگر را خاموش نگه دارد و بعدا همه پیام ها را برای شما به نمایش بگذارد همچنین می توان به شخص تماس گیرنده با پیام کوتاه اطلاع بدهید که قادر به پاسخگویی نیستید، مورد دیگر تنظیم افراد مهم در قسمت ایمیل ها می شود.

همچنین اپل سرانجام اجازه داد تا بتوان از قابلیت فیس تایم بر روی شبکه های موبایلی نیز استفاده کرد در صورتی که در گذشته استفاده از فیس تایم تنها با شبکه Wi-Fi امکان پذیر بود. همچنین اپل آی دی کاربران را با شماره تلفن آن ها یکی کرده است.

تغییرات شامل نقشه ی جدید اپل نیز می شود که این نقشه سریعتر بارگذاری می شود و خاصیت ناوبری سه بعدی با کمک سیری را فراهم می کند.

دیگر ویژگی های جدید شامل:

امکان خواندن مطالب به صورت آفلاین

گزینه ی جدید آپلود عکس

قابلیت جدید به اشتراک گذاری عکس ها

و در نهایت ویژگی Passbook می باشدکه توسط این برنامه کوپن ها، بلیط ها و بارکدهای شما یکجا نگهداری می شوند. این برنامه از سیستم های صدور بلیط الکترونیک مکان های مختلفی مانند استارباکس و اپل استور پشتیبانی می کند. اگر هر تغییری در برنامه های سینما به وجود بیاید برنامه هم به شما اطلاع می دهد.

نسخه ی بتای iOS6 شب گذشته در اختیار توسعه دهندگان قرار گرفت و برای کاربران نیز در پاییز قابل استفاده خواهد بود ضمنا این سیستم عامل جدید بر روی آیفون ۴، آیفون ۴S، آیفون ۳GS، آیپاد نسل چهارم، آی پد ۲ و آی پد جدید قابل استفاده خواهد بود.