شرکت تایوانی HTC از نخستین گوشی‌های هوشمندش رونمایی کرده که همزمان از دوسیم‌کارت پشتیبانی می‌کنند.

شرکت HTC برای نخستین بار دو گوشی هوشمندی طراحی و تولید کرده که امکان پشتیبانی از دوسیم‌کارت را به شکل همزمان دارد.
Desire VC گوشی جدیدی از تولیدات HTC است که برای یک سیم‌کارت از سرویس‌های شبکه GSM و برای سیم‌کارت دوم از شبکه CDMA پشتیبانی می‌کند. این گوشی همچنین با شبکه‌های چین سازگار است.
این گوشی به صفحه نمایش ۴ اینچی با وضوح ۸۰۰×۴۸۰ پیکسل تجهیز شده است.
با توجه به دوسیم‌کارته بودن گوشی ضخامت کمی هم برای آن در نظر گرفته شده، این گوشی فقط ۵/۹ میلی‌متر ضخامت و ۱۱۹ گرم وزن دارد که خیلی متعادل و سبک به نظر می‌رسد. رابط کاربری صفحه نمایش HTC Sense v4.0 است و از تقویت کننده صوتی Beats Audio بهره می‌برد.
حافظه داخلی گوشی ۴ گیگابایت است، ۵۱۲ مگابایت RAM دارد و از اتصالات GPRS، Wi-Fi، بلوتوث v3.0 و microUSB 2.0 پشتیبانی می‌کند.
دوربین این گوشی ۵ مگاپیکسلی است و می‌توان تصاویری با وضوح ۱۹۴۴×۲۵۹۲ پیکسل با زوم خودکار و فلش LED ثبت کرد.
در این گوشی دوربین ثانویه وجود ندارد اما یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن پشتیبانی از نسخه ۴٫۰ (Ice Cream Sandwich)، پردازنده یک گیگاهرتزی Cortex-A5 و تراشه MSM7227A Snapdragon کوالکام است.
از دیگر ویژگی‌های Desire VC می‌توان به پشتیبانی از مرورگر HTML و Adobe Flash Lite، رادیو استریو FM با RDS و GPS با A-GPS اشاره کرد.
پشتیبانی از فایل‌های صوتی و تصویری MP3/eAAC+/WMA/WAV و MP4/H.263/H.264/WMV و باتری ۱۶۵۰ میلی‌آمپری از دیگر امکانات گوشی به شمار می‌رود.
Desire V گوشی دیگر HTC از سری دوسیم‌کارته است که از شبکه‌های نسل سوم هم پشتیبانی می‌کند و همه کاربران سراسر دنیا امکان استفاده از آن را دارند و ویژه کشور خاصی طراحی نشده است.
این گوشی همانند Desire VC صفحه نمایش ۴ اینچی با وضوح ۸۰۰×۴۸۰ پیکسل دارد و از ۱۶ میلیون رنگ پشتیبانی می‌کند اما نسبت به گوشی قبلی ضخامت کمتری دارد. ضخامتی که برای این گوشی در نظر گرفته شده ۳/۹ میلی‌متر است و به نسبت وزن کمتری هم دارد.
جک صوتی ۵/۳ میلی‌متری، تقویت کننده Beats Audio، ۴ گیگابایت حافظه داخلی،‌۵۱۲ مگابایت RAM، اتصالات GPRS،‌ EDGE، HSPA و Wi-Fi و بلوتوث v3.0 همه ویژگی‌هایی است که برای گوشی قبلی هم ارایه شده است.
دوربین Desire V همانند گوشی قبلی ۵ مگاپیکسلی است و قادر است تصاویر را با نشانگذاری زمانی و مکانی ثبت و تصویر ویدیویی ضبط کند.
این گوشی از جدیدترین نسخه آندرویید پشتیبانی می‌کند و همان یک گیگاهرتزی پردازنده و پردازشگر گرافیکی Adreno 200 بر روی آن تعبیه شده است.
این گوشی از فایل‌های صوتی و تصویری MP3/eAAC+/WMA/WAV و MP4/H.263/H.264/WMV پشتیبانی می‌کند و از سرویس‌های نقشه، جی‌میل، یوتیوب، تقویم و جستجوی گوگل بهره می‌برد.
هر دو این گوشی‌ها در دو رنگ سفید و مشکی به بازار عرضه خواهند شد، اما درباره قیمت آنها اطلاعی در دست نیست.
منبع خبر : موبنا

برچسب ها

دیدگاه کاربران