انجمن تامین‌کنندگان سرویس‌های جهانی موبایل تایید کرده که سرویس‌های شبکه نسل چهارم برای ۱۰۰ کشور دنیا ارایه خواهد شد.به گزارش فرا موبایل به نقل از موبنا ، انجمن تامین کنندگان سرویس جهانی موبایل اعلام کرده که ۳۳۸ اپراتور مخابراتی در ۱۰۱ کشور دنیا برای ارایه شبکه‌های نسل چهارم LTE به توسعه و آزمایش این سرویس‌ها خواهند پرداخت.بر اساس این گزارش، ۲۸۰ اپراتور تعهد کرده‌اند شبکه‌های تجاری LTE را در ۹۰ کشور دنیا ارایه کنند.
این در حالی است که ۵۸ اپراتور در ۱۱ کشور دنیا در مرحله پیش ارایه و آزمایش فناوری شبکه های LTE و آزمایش و مطالعه درباره سرویس‌های این شبکه هستند.
۸۹ اپراتور هم اکنون سرویس‌های تجاری را در ۴۵ کشور دنیا ارایه می‌کنند و ۹ سیستم تجاری LTE TDD در کشورهای استرالیا، برزیل، هند، ژاپن، هلند، عربستان سعودی، سوئد و انگلیس ارایه شده است.
گزارش‌ها حاکی است ۶۳ اپراتور سرویس‌های LTE را در ۱۲ ماه گذشته ارایه کردند.
بر این اساس انتظار می‌رود تا پایان سال ۲۰۱۲ بیش از ۱۵۰ شبکه تجاری LTE د ر۶۴ کشور دنیا مورد بهره برداری قرار گیرد.بر اساس این گزارش، در سال ۲۰۰۹ دو شبکه LTE ، در سال ۲۰۱۰، ۱۵ شبکه، سال ۲۰۱۱، ۳۰ اپراتور و تا پایان ماه گذشته ۴۲ اپراتور شبکه LTE راه اندازی شده و به بهره‌برداری رسید.