ریموند جیمز تحلیلگر McCourt مطالعات جدیدی را منتشر کرده است که نشان می دهد اپل یک سود ۷۷ درصدی از صنعت موبایل را در سه ماهه دوم به دست آورده است، برای اینکه متوجه شوید این سود چقدر زیاد است کافی است بدانید که اپل تنها ۴۳ درصد درآمد از صنعت موبایل به دست آورده و این سود عظیم تنها از این مقدار درآمد کم به دست آمده است، این بدان معنی است که از هر ۱ دلار سود در صنعت موبایل ۷۷ سنت آن به جیپ اپل رفته است.

در مورد دستگاه های تلفن همراه در سه ماهه دوم اپل تنها ۶ درصد از سهم گوشی ها و تبلت های فروخته شده را داشته است و این زمانی است که اپل به علت نزدیکی به زمان معرفی آیفون ۵ در قله ی فروش آیفون قرار ندارد.

http://dls.fardamobile.com/review/rj-a.jpg

همینطور McCourt اشاره می کند که فروش دو برابر سامسونگ نسبت به اپل ظاهرا اهمیتی نداشته است زیرا اپل سود بسیار بیشتری به دست آورده است، درست است که سامسونگ در تعداد فروش موبایل صدر نشین است اما در مهمترین قسمت این صنعت یعنی میزان سود حاصله اپل حرف اول را می زند.

همچنین در مطالعه اشاره شده است که HP و Dell نیز PC های بیشتری نسبت به Mac فروخته اند اما همان اتفاق در رسیدن سود به اپل از فروش تلفن های همراه با توجه به فروش کمتر در اینجا نیز تکرار شده است.