تحقیقاتی که به تازگی انجام شده نشان داده میکروبی که تلفن های همراه به خود جذب می کنند بسیار کثیف و آلوده بوده و برای بدن انسان به شدت مضر است.
تلفن های همراه ابزاری است که همیشه در دست کاربران است و در بسیاری موارد به صورت و دهان افراد نزدیک می شود و تحقیقاتی که به تازگی انجام شده نشان داده که این دستگاه ها حاوی باکتری هایی است که داخل توالت یافت می شود. اگرچه ممکن است کمی عجیب به نظر برسد اما واقعیت دارد.محققان بیش از ۱۰ گونه باکتری روی گوشی های تلفن همراه کشف کرده اند که می تواند باعث تهوع و مشکلاتی برای معده شود.
معمولا گوشی های تلفن همراه در دست تعدادی از مردم در طول روز می چرخد و هرگز کاربران در صدد تمیز کردن آنها برنمی آیند، به این ترتیب باعث انتقال و پراکنده شدن میکروب ها و انتشار بیماری می شوند.بر اساس گزارش چارلز جربا، میکروبیولوژیست دانشگاه آریزونا، باکتری ها از دست افراد به گوشی های تلفن همراه منتقل می شوند و این باکتری ها ممکن است از طریق دهان به داخل بدن وارد شوند.
هنگامی که تلفن همراه در دست افراد دیگر قرار می گیرد باکتری ها به سادگی روی دستگاه قرار می گیرد و از آنجا که موبایل یک دستگاه الکترونیکی است به ندرت تمیز و ضدعفونی می شود.به گفته محققان صفحه کلید کامپیوتر و ریموت کنترل تلویزیون ها هم دستگاه هایی هستند که ممکن است راه انتقال این نوع باکتری ها باشند.

 

موبنا