گوگل اعلام کرده که تعدادی از کارمندان بخش تولید گوشی های موبایل موتورولا را تعدیل می کند.شرکت گوگل و موتورولا که از چندی پیش همکاری مشترک خود را برای ساخت گوشی های هوشمند آغاز کرده اند، با توجه به مشکلات مالی و افزایش بحران اقتصادی، گوگل قصد دارد تعداد کارمندان موتورولا را کاهش دهد.
گوگل قصد دارد بخش موبایلی موتورولا را به سوددهی برساند و به جای پرداخت هزینه ها به کارمندانش درصدد است این هزینه ها را صرف بخش های مجزا کند.
در واقع گوگل قصد دارد در بخش جداسازی و تفکیک بخش های مختلف رکت موتورولا به جای ۲۷۵ میلیون دلار از پیش تعیین شده، ۳۰۰ میلیون دلار هزینه کند.
این غول جستجوگر همچنین قصد دارد هزینه هایی که صرف بازارهای غیرانتفاعی می شوند را کاهش دهد.بر این اساس گوگل امیدوار است خط تولید گوشی های سری RAZR را گسترش دهد.
موتورولا یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های چندملیتی آمریکایی در زمینه ساخت سخت‌افزار، ریزپردازنده، تلفن همراه و سایر وسایل ارتباطی بود که در ژانویه ۲۰۱۱ به دلیل ورشکستگی به دو شرکت «موتورولا سلوشنز» و «موتورولا موبیلیتی» تقسیم شد.این شرکت، به غیر از صنایع مخابراتی، در ساخت پردازنده‌های کامپیوتری نیز فعالیت داشت. سری ۶۸۰۰۰ (۱۶ بیتی) و،۶۸۰۲۰، ۶۸۰۳۰ و ۶۸۰۴۰ (۳۲ بیتی) از معروف ترین پردازنده‌های تولیدی سیسک (CISC) این شرکت هستند. در دهه ۹۰ میلادی، شرکت موتورولا به همراه آی بی ام و شرکت کامپیوتری اپل خانواده پردازنده‌های معروف ریسک (RISC) پاور پی‌سی (PowerPC) را تولید کردند که استفاده از آنها در کامپیوترهای مکینتاش تا سال ۲۰۰۶ ادامه داشت. در سال ۲۰۰۴ این شرکت بخش تولید پردازنده خود را به شرکت فری اسکیل فروخت و تمام فعالیت خود را متوجه صنایع مخابراتی کرد.

 

منبع : موبنا