شایع شده که سونی در حال طراحی و تولید گوشی با همکاری گوگل است. در حالی اخباری مربوط به همکاری گوگل و سونی برای ساخت گوشی جدید منتشر شده که به تازگی اخباری مبنی بر ساخت چهارمین نسل گوشی نکسوس توسط ال جی منتشر شده بود.بر این اساس گوگل اعلام کرده که در حال ساخت سری جدیدی از گوشی های هوشمند خود با نام برند نکسوس است و یکی از این گوشی ها را سونی خواهد ساخت.
اگرچه هیچ اطلاعاتی در این زمینه منتشر نشده اما این گوشی ظاهرا با نام Xperia Nexus در اختیار مشتریان قرار می گیرد.چند ماه پیش شرکت NTT DoCoMo اعلام کرده بود که شرکت گوگل در حال همکاری با ال جی و سونی است تا گوشی های جدیدی به سری نکسوس خود اضافه کند.
بر این اساس انتظار می رود با نزدیک شدن به پنجمین سالگرد تولد آندروید یعنی پنجم نوامبر (۱۵ آبان) سری جدیدی از گوشی های گوگل با برندهای مختلف در دسترس کاربران قرار گیرد.
نکسوس وان یک گوشی هوشمند است که در روز ۵ ژانویه ۲۰۱۰ (۱۵دی۱۳۸۸) توسط شرکت گوگل معرفی شد. این گوشی محصول همکاری مشترک بین گوگل و اچ‌تی‌سی بود.
نکسوس اس (Nexus S) گوشی هوشمند بعدی گوگل است که با همکاری سامسونگ طراحی و تولید شد. این گوشی نخستین دستگاهی بود که از آندروید نسخه ۲/۳ پشتیبانی می کرد و این دومین باری بود که گوگل با یک شرکت سازنده برای ساخت تلفن همراه همکاری کرد.
گالکسی نکسوس (Galaxy Nexus) گوشی هوشمند دیگری است که محصول مشترک سامسونگ و گوگل به شمار می رود. گالکسی نکسوس سال ۲۰۱۱ در هنگ‌کنگ و در مراسم نسخه جدید سیستم‌عامل آندروید یعنی نسخهٔ ۴٬۰ (Ice cream sandwich) رونمایی و عرضه شد.

 

منبع : موبنا