یک قاضی فدرال ایالات متحده درخواست قانونی اپل را برای جلوگیری از فروش گوشی‌های سامسونگ در ایالات متحده به دنبال اثبات ادعای اپل مبنی بر کپی برداری سامسونگ از اپل در دادگاه ماه آگوست نپذیرفت.

دادگاه اپل و سامسونگ : فروش سامسونگ در آمریکا متوقف نخواهد شد

اپل بعد از رای هیئت منصفه به نفع اپل در دادگاه مستحق دریافت ۱٫۵ میلیارد دلار غرامت از سامسونگ دانسته شد. بعد از این دادگاه اپل از قاضی خواسته بود تا حکم ممنوعیت فروش ۲۶ گوشی سامسونگ را در آمریکا اعلام کند. اما در روز دوشنبه قاضی Koh اعلام کرد که به این نتیجه رسیده است که اپل شواهد کافی برای این موضوع که مشتریان به علت نقض پتنت‌ها به سمت گوشی‌ها سامسونگ می‌روند را اراه نکرده است.

قاضی Koh گفته: “گوشی‌هایی که در این موضوع مطرح شده‌اند امکانات زیادی را بر روی خود دارند که تنها تعداد کمی از این امکانات به پتنت‌های اپل مربوط است و بسیاری دیگر مخصوص خود سامسونگ هستند.”

این قاضی اضافه کرده است که: “اپل تمایل دارد بعضی از پتنت‌ها را مخصوص خود نگه دارد اما این دلیلی بر این نیست که محصولات باید برای همیشه از فروش در آمریکا منع شوند زیرا این محصولات ترکیبی از فناوری‌های بی شماری هستند که یک گوشی را می‌سازد.”

هیچ کدام از دو کمپانی هیچ اظهار نظری در این مورد نکرده‌اند.

در یک مورد جداگانه قاضی Koh همچنین درخواست سامسونگ برای برگزاری یک دادگاه بر علیه رئیس هیئت منصفه با این دلیل که هیئت منصفه به طور مقرضانه بر علیه سامسونگ تصمیم گرفته است را نیز رد کرد.