نوکیا در روز ۱۷ ژانویه ۲۰۱۳ (۲۸ دی ۱۳۹۱) خبر از تعدیل بخش دیگری از نیروی انسانی خود در راستای بهبود ساختار بخش فناوری اطلاعت (IT) این کمپانی داد. بنا به گفته نوکیا این تغییرات موجب کارآیی عملیاتی بالاتر و کاهش هزینه های عملیاتی این کمپانی خواهد شد.

نوکیا به عنوان بخشی از این تغییرات در نظر دارد تا ۸۲۰ کارمند خود را به کمپانی های HCL Technologies و TATA Consultancy Services که از کمپانی های فناوری هندی محسوب می شوند منتقل نماید.

باز هم تعدیل نیروی انسانی در شرکت نوکیا

نوکیا همچنین در نظر دارد تا ۳۰۰ کارمند شاغل در بخش IT خود را از کار برکنار نماید. البته نوکیا از این کارمندان پشتیبانی مالی نموده و توسط برنامه حمایتی Bridge خود به آنها برای یافتن شغل جدید کمک می نماید.

به گفته نوکیا اکثر کارمندانی که شاهد این تغییرات خواهند بود در فنلاند مشغول به کار بوده اند. این تغییرات آخرین بخش از برنامه نوکیا برای کاهش نیروی انسانی مطابق استراتژی اعلام شده این کمپانی در ژوئن سال ۲۰۱۲ است. نوکیا در ۱۴ ژوئن ۲۰۱۲ (۲۵ خرداد ۱۳۹۱) خبر از تغییراتی گسترده در جهت سرمایه گذاری بر روی مهمترین بخش های رو به رشد خود و اخذ سیاست هایی برای کاهش هزینه ها داده بود و اعلام نموده بود که کاهش ۱۰,۰۰۰ نیروی کار خود در سراسر جهان را تا پایان سال ۲۰۱۳ در دستور کار خود دارد.

در همین راستا این کمپانی چند ماه پیش بخش تولید گوشی های لوکس خود که با برند Vertu به بازار عرضه می شدند را نیز به یک کمپانی اروپایی فروخت .

به نظر می رسد تغییرات ساختاری جدید در نوکیا در کنار موفقیت نسبی اسمارت فون های لومیا توانسته تا حدی این کمپانی را از بحران خارج نماید و دورنمای امیدوارکننده تری را برای آن ترسیم نماید.