طبق آخرین اخبار بدست آمده از سامسونگ ، گلکسی نوت بعدی با آخرین تکنولوژی Qualcomm یعنی سری ۸۰۰ Snapdragon پردازشگرهای این شرکت جان خواهد گرفت.

اگر این خبر صحت داشته باشد به معنی دست کشیدن سامسونگ از چیپ طراحی شده خود Exynos است. سامسونگ در پروسه تولید پردازشگر ۸ هسته ای Exynos برای گلکسی اس ۴ با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرد ، اما عده ای به این باورند که پردازشگر سری ۸۰۰ Snapdragon به اندازه کافی قدرتمند است. همچنین هزینه پایین تر در ساخت و پشتیبانی مستقیم از نسل ارتباطی چهارم از دیگر مزایای ۸۰۰ Snapdragon است ، این در حالی است که پردازشگرهای تولیدیExynos  سامسونگ به قطعه مجزا برای ارتباطات ۴G نیازمندند.

در دل این Snapdragon 800 یک CPU چهار هسته ای Krait 400 با فرکانسی تا حدود ۲٫۳ GHz و چیپ گرافیکی فوق قدرتمند Adreno 330 جای گرفته اند. Adreno 330 که یکی از قدرتمندترین چیپ های گرافیکی است توان پخش فیلم با رزولوشن ۴K را داراست( ۴ برابر FHD).

سامسونگ برای مسلح کردن نوت ۳ از تمام قدرت خود استفاده خواهد برد. صفحه نمایش ۶ اینچی Super AMOLED و ۲ گیگابایت رم ، دروبین ۱۳ مگاپیکسلی و به طور حتم S-Pen همگی در نوت ۳ حضور خواهند داشت.