کمپانی اپل در زمینه تبدیل شایعات به واقعیت پیشینه خوبی دارد. کمپانی اپل معتقد بود که اندازه ۹٫۷ اینچی مناسب ترین سایز صفحه برای تبلت به شمار می رود اما در نهایت آیپد مینی با صفحه ۷٫۹ اینچی را تولید کرد. حال باید دید آیا عکس این عمل نیز اتفاق خواهد افتاد؟

سایت کره ای ETNEWS معتقد است اپل  در آستانه سال دیگر میلادی به دنبال تولید و عرضه iPad MAXI (مسلما با اسمی دیگر معرفی خواهد شد) می باشد. از دلایل این حدس می توان به مذاکرات اپل با تهیه کنندگان صفحه های نمایش بزرگ نام برد. 

iPad MAXI به احتمال زیاد از صفحه ۱۲٫۹ اینچی بهره خواهد برد که به شدت از لحاظ اندازه صفحه نمایش آن را به Ultrabook ها نزدیک خواهد کرد ( ازجمله محصول MacBook Air ). البته تبلت های ویندور ۸ جدید نیز به سمت صفحه های ۱۳ اینچی در حرکت اند و می توان یکی دیگر از دلایل اپل را رقابت با آن ها دانست.

با سقوط تدریجی فروش لپ تاپ ها و PC ها و افزایش فروش گوشی های هوشمند و تبلت ها اپل به فروش محصولات خود در این بخش از بازار امید دارد. همچنین اپل مسلما به این نکته که مدل هیبریدی از تبلت و کامپیوتر (تبلت با کیبورد) به طور روز افزونی در حال جذب مشتری به سمت خود است توجه دارد. حال باید منتظر ماند و دید آیا تبلت ۱۲٫۹ اینچی می تواند جایگزین لپ تاپ ها و PC ها باشد؟!