اپل قصد دارد میزان تولید گوشی آیفون را در طول شش ماهه دوم سال تا ۲۰ درصد کاهش دهد. این در حالی است که پیش از این اپل مدعی فروش بالای ۱۰۰ میلیون از این دستگاه بوده است.کارخانجات تولیدکننده محصولات اپل دلیل کاهش ۲۰ درصدی تولیدات آیفون را به این دلیل دانسته اند که میزان اجزایی که برای تولید این کالا سفارش داده شده ۲۰ درصد کمتر است.

تولید آیفون کاهش می یابد

کارشناسان می‌گویند اقدام اپل برای کاهش میزان تولید آیفون به دلیل اشباع شدن بازار است و از آنجا که سامسونگ و اچ‌تی‌سی با چنین مشکلاتی دست به گریبان شده‌اند اپل قصد دارد از اتفاقات بعدی جلوگیری کند.با این حال، اپل انتظار دارد که ۹۰ تا ۱۰۰ میلیون دستگاه گوشی آیفون به فروش برساند این در حالی است که قبلا پیش‌بینی شده بود که ۱۱۵ تا ۱۲۰ میلیون دستگاه گوشی آیفون به فروش برسد.

از سوی دیگر شایعات حاکی از آن است که به دلیل رقابتی‌تر شدن بازار و پیشی‌ گرفتن سامسونگ از اپل، این شرکت آمریکایی درصدد ساخت نسخه ارزان‌قیمت گوشی آیفون است تا رقابت تازه‌ای در بازار را آغاز کند. همچنین گفته می‌‌شود که اپل در حال ساخت آیفونی، ویژه کاربران چینی و مبتنی بر شبکه‌های TD-SCDMA چاینا موبایل است.