یکی از علل محبوبیت گوشی های دوسیم کارته، تمایل کاربران برای استفاده از چند سیم کارت به صورت همزمان می باشد.این کاربران دلایل مختلفی برای این کار خود دارند. دلایلی همچون اتصال به شبکه اپراتورهای مختلف مخابراتی و یا مجزا کردن تلفن‌های کاری و شخصی خود از یکدیگر بعضی از این موارد می باشد.

در همین راستا تلفن‌های دو سیمکارته طراحی و تولید شدند و حتی نسخه ۲ سیمکارته برخی از گوشی های مطرح دنیا همچون HTC One عرضه شدند.حال به نظر می‌رسد ال جی قصد دارد اولین تلفن سه سیمکارته دنیا را عرضه کند.ظاهرا تقاضا برای تلفن‌های چند سیم کارته بیشتر شده است و در همین راستا تولیدکنندگان مطرح تلفن، نسبت به عرضه محصولات چند سیمکارته خود اقدام می‌کنند.

شرکت های ال جی و میدیاتک رسما اعلام نموده‌اند که به یکدیگر محلق شده‌اند تا اولین تلفن هوشمند ۳G سه سیمکارته دنیا را تولید کنند.این تلفن قرار است قادر به استفاده از هر سه سیمکارت باشد، کاربر از طریق این تلفن می‌تواند با هر سه سیمکارت تماس برقرار کرده و پیامک ارسال و دریافت کند. آنها در تلاشند تا مصرف انرژی را در این تلفن بهینه سازند تا طول عمر باتری دستگاه افزایش یابد. یکی از مهمترین مسائل مربوط به تلفن‌های دو سیمکارته مربوط به طول عمر باتری آنها است.

دو شرکت ال جی و میدیاتک اعلام کرده اند که به زودی محصول همکاری آنها وارد بازار خواهد شد و پس از آنها، احتمال دارد دیگر کمپانی‌های تولید کننده تلفن نیز نسبت اقدام مشابه ای انجام دهند.