مایکروسافت در آخرین آپدیت خود تغییراتی را اعمال کرده است. جالب اینجاست که این تغییرات بیشتر به یکسان سازی ویندوزفون با ویندوز اشاره دارد. برای مثال اضافه شدن Notification Center که از ویندوزفون به ویندوز ۱۰ رفته است و یا data sense و battery saver که قبل تر در ویندوزفون شاهدش بودیم. البته این تغییرات اندک بوده و هنوز فاصله زیادی تا نسخه اصلی ویندوز ۱۰ باقی مانده است.

تغییراتی در بروزرسانی ویندوز 10 شرکت مایکروسافت

Data sence یک افزونه است که به تازگی از ویندوزفون به ویندوز انتقال پیدا کرده است. این افزونه برای کنترل مقدار حجم دریافتی و ارسالی (دانلود و آپلود) کاربرد دارد.

battery saver نیز افزونه ای است که در پس ضمینه کمک شایانی برای حفظ و دخیره باتری لپ تاپ و یا پی سی تبلتتان می کنند. پس این افزونه بر روی کامپیوتر های رومیزی کاملا بی استفاده خواهد ماند.

از دیگر تغییرات اعمال شده در آخرین آپدیت ویندوز ۱۰ می توان به حالت های انیمیشنی جدید در هنگام باز و بسته شدن پنجره های یک برنامه و یا یک پوشه اشاره کرد و همچنین حالت هایی جدید زمانی که میان دسکتاپ هایتان جابه جا می شوید.همچنین مایکروسافت اعلام کرده از این پس هر ۲ تا ۴ هفته منتظر یک آپدیت برای نسخه های پیش نمایش ویندوز باشید.