اخیرا نتایج بنچمارک آیپد ایر ۲ منتشر شده است که اطلاعات قابل توجهی از پردازنده A8X به ما می دهد. با توجه به این نتایج، پردازنده A8X که یک پردازنده سه هسته ای است و ۵۵ درصد سریعتر از پردازنده A8 استفاده شده در آیفون ۶ است. اپل در کنفرانس معرفی آیپد ایر ۲ به این موضوع اشاره کرد که پردازنده A8X نسخه ی بهبود یافته A8 است. اکنون منتشر شدن نتایج بنچمارک آیپد ایر جدید، این گفته ی اپل را تایید می کند.
بنچمارک های منتشر شده توسط برنامه GeekBench گرفته شده است که این برنامه در دو بخش تک هسته ای و چند هسته ای پردازنده را مورد آزمایش قرار می دهد.

iPad Air 2 تا 55 برابر سریعتر از آیفون 6 است

بیشترین تفاوت A8X با سایر رقبا در بخش چند هسته ای است که در این بخش پردازنده ۳ هسته ای آیپد ایر ۲ تفاوت فاحشی با پردازنده ۲ هسته ای A8 به کار رفته در آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس دارد و ۵۵ درصد سریع تر از آیفون ۶ است. در مقایسه آیپد ایر ۲ با نسل پیشین خود که از پردازنده A7 استفاده می کرد، قدرت آیپد جدید بیشتر مشخص می شود. در این بخش نیز آیپد ایر جدید ۶۸ برابر سریع تر از نسل اول آیپد ایر است.

بنچمارک آیپد ایر جدید در بخش تک هسته ای GeekBench نیز، رکورد جدیدی را به ثبت رسانده است. آیپد ایر ۲ در این بخش ۱۳ درصد سریع تر از آیفون ۶ ظاهر شده که بخشی از آن را مدیون کلاک ۱٫۴ گیگاهرتزی پردازنده A8X خود نسبت به پردازنده ۱٫۳ گیگاهرتزی آیفون ۶ است.. در این بخش همچنین آیپد ایر ۲ نسبت به نسل پیشین آیپد ایر، ۲۳ درصد سریعتر است.

گویا باید قبول کنیم که این پردازنده قدرتمند در کنار حافظه رم ۲ گیگابایتی، آیپد ایر ۲ را به سریع ترین دستگاه iOS تبدیل کرده اند. حال باید در سویی دیگر منتظر نتایج بنچمارک قوی ترین تبلت اندروید یعنی Nexus 9 باشیم تا ببینیم کدام یک از این تبلت ها ارزش خرید دارند.