به‌ تازگی آخرین نسخه‌ی نرم‌افزاری مخصوص این گوشی هوشمند، یعنی نسخه‌ی ۱.۴۰.۴۰۱.۵ عرضه شده است که به‌صورت OTA در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. کاربران اروپا، آفریقا و هم‌چنین خاورمیانه اولین‌هایی هستند که می‌توانند این به‌روزرسانی را دریافت و نصب کنند.
یکی از مهم‌ترین تغییراتی که این به‌روزرسانی با خود به همراه آورده است، بهبود عملکرد دوربین این تلفن همراه است که در ادامه به شرح مختصری از آن می‌پردازیم.
اولین نکته‌ای که پس از این به‌روزرسانی بیش از بقیه به چشم خواهد آمد، کاهش نویز و تیرگی تصویر در شرایط نوری کم است و زین پس کاربران شاهد تصاویر شفاف‌تر و واضح‌تری خواهند بود که در نور کم با این گوشی ثبت می‌شود.
در سمت دیگر، این به‌روزرسانی به فکر شرایط نوری بسیار زیاد هم بوده که بر اثر آن، رنگ‌های زرد و سبز در تصاویری که در این شرایط نوری به ثبت برسند، طبیعی‌تر می‌شوند و در نتیجه کل تصویر ثبت شده به واقعیت نزدیک‌تر خواهد بود.

بهبود عملکرد HTC One M9 بعد از آخرین بروز رسانی

از دیگر نکات مهم این به‌روزرسانی، کاهش مصرف باتری است؛ به‌طوری‌که اگر یکی از کاربران پراستفاده‌ی اپلیکیشن‌های فیس‌بوک و یوتیوب باشید، از حالا به ‌بعد می‌توانید مدت بیش‌تری به استفاده از آن‌ها بپردازید، چراکه مصرف باتری این دو اپلیکیشن کاهش یافته است. علاوه بر این، از گرمای تولیدی دستگاه هنگام شارژ شدن هم کاسته خواهد شد.
در نهایت این نکته هم مهم است که این به‌روزرسانی، نسخه‌ی ۵.۱ از اندروید آب‌نبات‌چوبی را به One M9 نخواهد آورد و بدین ترتیب کاربران این دستگاه هم‌چنان باید طعم اندروید ۵.۰.۲ را بچشند! البته از آن‌جا که شرکت اچ‌تی‌سی در ارائه‌ی نسخه‌های جدید اندروید برای دستگاه‌هایش خوب عمل کرده است، احتمالا به‌زودی شاهد ارائه‌ی نسخه‌های جدیدتر اندروید آب‌نبات‌چوبی خواهیم بود.