سیری، کورتانا و گوگل ناو سه دستیار هوشمندند که در سیستم عامل‌های آی‌اواس، ویندوز و اندروید وجود دارند. برای آشنایی با هریک از این دستیاران می‌توانید مطلب مرتبط با آن را مطالعه کنید.
کورتانا دستیار مایکروسافت است و شاید بتوان آن را بهترین دستیار هوشمند موجود در بازار معرفی کرد. مایکروسافت به‌تازگی نسخه بتای دستیار خود را برای اندروید عرضه کرده است. نسخه اندرویدی کورتانا شباهت‌های زیادی به نسخه‌های موجود در ویندوز ۱۰ و ویندوزفون دارد. در به‌روزرسانی جدید نسخه اندرویدی مایکروسافت ویژگی جدیدی به کورتانا اضافه کرده‌ است. این ویژگی سبب می‌شود کاربر بتواند کورتانا را جایگزین گوگل ناو کند.

کورتانا را جایگزین گوگل ناو کنید

مایکروسافت امیدوار است بتواند کاربران اندرویدی را به استفاده از کورتانا به‌عنوان دستیار اول ترغیب کند. کورتانا در حال حاضر، به‌دلیل مشکلات سخت‌افزاری موجود، نمی‌تواند کنترل اندروید را کاملا در دست گیرد. پشتیبانی از Hey Cortana یکی از این ویژگی‌هاست که در حال حاضر در اندروید غیرفعال است. مایکروسافت هنوز راه درازی برای جایگزینی کامل کورتانا با گوگل ناو دارد. باید منتظر ماند و دید آیا مایکروسافت می‌تواند دستیار خود را به دستیار پیش‌فرض کاربران اندرویدی تبدیل کند یا خیر.