سامسونگ اخیرا از تکنولوژی دوربین جدید خود رونمایی کرده و نامش را Britecell گذاشته که در آینده‌ای نزدیک آن را در محصولات آتی این کمپانی خواهیم دید. این خبر در رویداد سرمایه‌گذاران ۲۰۱۵ سامسونگ الکترونیکس منتشر شده و هنوز جزئیات چندانی در رابطه با این تکنولوژی گفته نشده، ولی با وجود این اطلاعات کم‌وبیش مناسبی در مورد Britecell داده شده است؛ اطلاعاتی که باعث می‌شود هیجان زیادی برای عرضه گلکسی اس۷ داشته باشیم.

تکنولوژی جدید سامسونگ در دوربین به نام Britecell

در این رویداد Kyushik Hong، که در بخش تراشه‌های این کمپانی مشغول فعالیت است، نحوه عملکرد Britecell را شرح داده. این قطعه نسبت به قبل در شرایط کم‌نور حساسیت بیشتری به نور خواهد داشت که درنتیجه ما به‌هم‌ریختگی رنگی و اعوجاج کمتری در تصویر نهایی خواهیم دید. اما این تمام ماجرا نیست! بلکه این قطعه نسبت به قبل ۱۷ درصد سبک‌تر و حدود ۱ میلی‌متر نازک‌تر شده، بنابراین انتظار داریم محصولات بعدی سامسونگ برجستگی کمتری در ماژول دوربین داشته باشند.

از دیگر ویژگی‌های ماژول دوربین یک میکرونی Britecell می‌توان به مواردی همچون فوکوس خودکار فوق سریع (PDAF) و WDR هوشمند اشاره کرد که دومی به‌نوعی در محصولات فعلی سامسونگ نیز وجود دارد. اینکه تصاویری که با ماژول جدید گرفته می‌شوند دقیقا چه تفاوتی با ماژول Isocell پیشین دارند تنها زمانی مشخص می‌شود که آن را در تلفن‌های هوشمند ببینیم. اساسا دوربین نقش بسیار مهمی در فروش بهتر تلفن‌های هوشمند پرچمدار ایفا می‌کند و گفته شده دوربین Britecell را در یک یا چند پرچمدار سال آینده سامسونگ خواهیم دید.

انتظار می‌رود محصول بزرگ بعدی این کمپانی Galaxy S7 باشد که گفته شده در اولین ماه‌های سال آینده میلادی معرفی می‌شود. گفته شده وجود ماژول Britecell در این محصول قطعی است و ما آن را در پرچمدار بعدی سامسونگ خواهیم دید. اما کره‌ای‌ها هنوز هیچ تاریخ دقیقی برای معرفی رسمی ماژول جدید مشخص نکرده‌اند و احتمال دارد تا زمان عرضه گلکسی اس۷ هم این اتفاق رخ ندهد.